Volledige versie bekijken : kan pc niet meer opstarten



worf
27 December 2008, 20:56
goede avond heren en dames

ik ben deze middag achter mijn kerst cadeautje geweest bestaande uit een nieuwe harde schijf: Western Digital 640Gb SE 16mb 7200rpm SATA II
een nieuwe koeling: Scythe Shuriken - SCSK-1000 CPU cooler
en een nieuw ramlatje van 512 voor bij de andere drie te steken, heb namelijk 4 banken

Maar nu start mijn pc niet meer op
heb mijn sata schijf terug ontkoppelt en het ram latje der ook maar terug uitgehaald maar niks helpt nog
Zou het kunnen dat hij willen opstarten heeft van die sata schijf waar normaal nog niks opstaat en dat hij nu niet meer verder kan ze is nogtans ontkoppelt
of in het ergste geval dat mijn processor kapot is met het istallen van die nieuwe koeling, maar moet ik dan geen foutmelding krijgen of een pieptoon
ik krijg gewoon niks pc start wel op maar heb geen signaal naar mijn scherm :wall::wall:

Dopey
27 December 2008, 21:00
Als die nieuwe schijf als master aanzien wordt door je pc zal hij hiervan niet opstarten, indien er niets opstaat. Staan de jumpers op de schijven correct ingesteld?

worf
27 December 2008, 21:09
mijn oude ide schijf staat normaal als master ingesteld en daar staat mijn windows op maar mijn nieuwe schijf heeft geen jumper settings aanstaan MAW er zit geen kapje over

Dopey
27 December 2008, 21:15
Kan je nog in je bios van je pc eens kijken naar de boot volgorde? Mss staat daar de nieuwe schijf eerst?

worf
27 December 2008, 21:29
ik geraak niet aan bios dat is juist het probleem, als ik pc aanzet beginnen alle fans mooi te draaien maar ik krijg geen signaal naar mijn scherm

worf
27 December 2008, 22:41
Wat doet een pc juist als je die opstart zonder windows geinstalleert gaat die dan naar bios of kan je der ook niet in
want ik krijg gewoon niks te zien, zou het kunnen dat ik zogezegt niks op mijn harde schijf heb staan??? dat mijn bios veranderd is en dat hij nu niks meer van mijn ide schijf vind ook

dannyma
27 December 2008, 23:48
ik denk dat je vergeten bent om nog stroom draadje te verbinden met moederbord dus kijk nog is na ?

Dopey
27 December 2008, 23:50
Wat doet een pc juist als je die opstart zonder windows geinstalleert gaat die dan naar bios of kan je der ook niet in
want ik krijg gewoon niks te zien, zou het kunnen dat ik zogezegt niks op mijn harde schijf heb staan??? dat mijn bios veranderd is en dat hij nu niks meer van mijn ide schijf vind ook

Meestal krijg je dan wel een foutmelding in de trend van " Boot disk failure". Krijg je geen beeld tijdens de opstart? Geen splash screen van je mobo ofzo?

elite_sniper
27 December 2008, 23:54
zeker dat er geen schade is aan je moederbord? statische electrischiteit ?

worf
28 December 2008, 00:37
ik krijg niks te zien monitor slaat gewoon in stand by mode, ik geef het op voor vandaag ik snap er niks van. bedankt voor jullie reacties alvast

Peter.B
28 December 2008, 08:52
mijn oude ide schijf staat normaal als master ingesteld en daar staat mijn windows op maar mijn nieuwe schijf heeft geen jumper settings aanstaan MAW er zit geen kapje over

een sata schijf heeft geen jumper.
heb over enkele dagen ook een sata schijf bijgeplaatst en er zaten 2 IDE schijven in,waarvan 1 schijf master met xp erop,heb geen problemen gehad.
maar lees deze topic eens: http://www.minatica.be/showthread.php?t=51321
en deze: http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?p=1172201

worf
28 December 2008, 11:08
als ik mijn pc aanzet zie ik wel dat mijn cpu opwarmt( heb een display vooraan) zou ik al kunnen uitsluiten dat deze stuk is dan? binnen een paar minuten staat hij al op 30 graden terwijl het maar 20 graden is in mijn pc kamer

Mijn videokaart geeft gewoon geen signaal naar mijn scherm, ik denk dat dit de oorzaak is

Dopey
28 December 2008, 11:57
Heb je al eens geprobeerd op te starten met een live cd (ubuntu ofzo)?

speedy
28 December 2008, 15:58
Het ram-latje al eens terug verwijderd?

g_man
28 December 2008, 16:40
Aan de hdd of prioriteit daarvan gaat het alvast niet liggen...die is niet gewijzigd.
Je CPU ook niet, daar je display temp aangeeft (die trouwens normaal is)
Wsl ga je tegen je grafische kaart gekomen zijn tijdens het monteren van die nieuwe heatsink, dus haal die graka er eens uit en stekk hem terug in. Check ook al je kabels tegoei alsook je RAM. Beter 2x opnieuw en degelijk checken! Probeer dan opnieuw.

serna
28 December 2008, 17:08
Kan je ook niet opstarten van een cd?

worf
29 December 2008, 11:01
RAM latjes heb ik er al uitgehaald,cpu ook al volledig gedemonteerd, wat ik nu ga proberen is de videokaart van mijn vrouw haar pc overbouwen en daarna ga ik eens mijn pc volledig demonteren en van nul af aan beginnen. ik hou jullie op de hoogte

Bedankt alvast

ps: ik kan ook niet opstarten van cd je hoort mijn cd lezer werken maar heb gewoon een zwart scherm waar ik niks op zie

update1: videokaart overbouwen geeft ook geen oplossing geboden werkt perfect in mijn vrouwtje haar pc

update2: ik hoor ook geen piepjes van mijn mobo dus ik zal maar her ergste beginnen vrezen zekers

sykke
29 December 2008, 12:35
Misschien eens het batterytje op het mobo verwijderen en daarna terugplaatsen of vervangen,je weet maar nooit

worf
29 December 2008, 15:18
niks nope geen leven meer in pc te krijgen, ben ten einde raad. heb alles geprobeert wat ik kon alles gedemonteerd zo kaal mogelijk opstarten, bios gereset met jumper op mobo ramlatjes getest op mijn andere pc, werken daar wel normaal
videokaart gestest werkt ook normaal, ik denk echt dat mijn mobo of cpu naar de knoppen is. volgens ik ergens gelezen heb moet je mobo piepsignalen geven bij opstarten zonder geheugen ik krijg niks te horen
Moet weer mij overkomen zal nog eens een andere koeler monteren gans mijn systeem naar de maan en dat juist met die dagen waar je nergens te recht kan

worf
3 January 2009, 12:40
Het word dus een nieuw mobo, prossesor, vga kaart en ramgeheugen.
Met andere woorden zo goed als een nieuwe pc ;)

compuchrisje
3 January 2009, 13:39
Beetje té zwaar geknutseld waarschijnlijk? Hoop dat ze je ook niet meteen een nieuwe case adviseren, dat zit er ook dik in.

worf
3 January 2009, 16:56
nee gelukkig niet, heb hem bij iemand binnengestoken die vroeger nog pc winkel gehad heeft, nu doet hij het enkel nog voor hobby

ultddave
3 January 2009, 19:40
Nu ja, die pieptoon is wel noodzakelijk :) Anders is er idd iets mis met de hardware (Meestal zoek ik de fout, door 1 voor 1 alles eruit te halen :), geluidskaart, ram, videokaart etc,,) Anyway; hopelijk kan hij gerepareerd worden zonder teveel kosten. =)

- Dave -

worf
3 January 2009, 20:20
kosten vallen wel mee alhoewel ik niet te veel mag kijken op een eurotje meer want hij dient vooral voor het gamen
350eu voor mobo van asus, vga 9800gt, 4MB ram en amd dualcore 5200

worf
4 January 2009, 19:31
hier mag wel slotje op hoor hou jullie wel op hoogte waneer ik online ben met mijne aanwinst