Volledige versie bekijken : Laptop uit domein gehaald, kom niet voorbij inlogscherm



JPR
28 December 2008, 13:50
Ik heb van mijn vorige werkgever een laptop meegekregen. Nu zat deze laptop in een domein. Ik heb als Administrator de laptop uit het domein gehaald en op werkgroep gezet (bij werkgroep heb ik een willekeurige naam ingevuld).
Na het opnieuw opstarten, kreeg ik nog steeds het inlogscherm (na indrukken ctrl-alt-del), maar nu herkent de laptop de inlognamen en wachtwoorden niet meer. Ook niet als Administrator, met en zonder wachtwoord, kom ik er niet langs.
Ook na opstarten in veilige modus geraak ik niet langs het inlogscherm.

Weet iemand raad?

Alvast bedankt, JPR

Dopey
28 December 2008, 15:00
Anders moet je eens het admin paswoord veranderen in je bios.

JPR
28 December 2008, 16:35
Bedankt voor de reactie. Het veranderen van het "supervisor" paswoord lukt echter niet. Ik geraak daar niet in. Het user paswoord aanpassen gaat wel. Daarmee kom ik niet langs het inlogscherm.

Kokki
28 December 2008, 22:17
kan je bij dat loginscherm niet kiezen voor in te loggen op deze computer?

JPR
29 December 2008, 10:47
Nee, alleen een gebruikernaam en wachtwoord kan worden ingegeven.

JPR
29 December 2008, 19:13
Inmiddels is het gelukt om via een omweg er toch in te komen, maar nu kan ik geen enkel programma meer openen. Heeft het eruit halen van het domein hier iets mee te maken en kan ik dit oplossen?
Alvast bedankt

Kokki
30 December 2008, 13:00
Als ik jou was zou ik de boel opnieuw installeren, dus xp of vista en dan alle programma's die jij wil. Dan ben je van alle miserie af.

Voor die programa's kan je eens kijken of je ze kan opstarten door de exe's op te zoeken en daarop te dubbelklikken.

gabriel
30 December 2008, 16:52
zoals Kokki zegt : format , je was vroeger gebonden aan een server , nu niet meer , dus hoe kan windows uw gegevens terug vinden , dus format format , maar stel eerst uw gegevens veilig ( als dit nog kan ?)

JPR
30 December 2008, 20:13
Bedankt voor alle reacties. Heb nu besloten om alles te formateren en alles opnieuw te installeren. nu werkt alles tenminste weer.