Volledige versie bekijken : Probleem Samsung monitor



Eddy
28 December 2008, 16:34
Ik heb mij een Samsung T220 aangeschaft en ben er wel tevreden over.Toch heb ik een probleempje dat ik niet opgelost krijg.
Op de site van de aquariumclub waar ik lid van ben,staat een cirkel op de startpagina.Op mijn oude scherm van 17" was deze cirkel mooi rond en nu op mijn 22" is dat een mooi ei.
Toch had ik die ook rond gezien,als referentie,want bij bepaalde foto's zie je toch een vervorming.
Hoe kan ik dit oplossen?Heb het al geprobeert via de resolutie maar dat lukt niet.

Gr,Eddy

Eddy
30 December 2008, 18:01
Kan er niemand mij een nog leukere eindjaar bezorgen?

Gr,Eddy

speedy
30 December 2008, 19:25
Je moet de resolutie instellen op 1680X1050.
Bij een oudere videokaart staat deze resolutie niet bij en moet je
volgens mij de drivers updaten van deze videokaart.

Eddy
31 December 2008, 11:44
Bedankt Speedy,ik heb hem op de 1680 x 1050 ingesteld,en mijn ei is inderdaad rond geworden.
Heb nog een vraag nu ik toch bezig ben.Welke weg moet ik volgen om te kijken, of ik de vidiokaart nog kan opgraden?De resolutie die Samsung voorschrijft is 1440 x 900.Ik weet ook niet of dit nu veel gaat uitmaken met de huidige door u voorgestelde resolutie.
Alvast bedankt voor de info
Gr,Eddy

speedy
31 December 2008, 19:18
Volgens de site van Samsung is de aanbevolen resolutie 1680 x 1050. Ik denk dat dit de beste instelling is.
http://www.samsung.com/nl/consumer/detail/detail.do?group=computersperipherals&type=monitors&subtype=lcd&model_cd=LS22TWHSUV/EN

Om een update te doen van de drivers moet je eerst weten welke video kaart je hebt en dan kan je altijd eens kijken op de site van de fabrikant als er een update beschikbaar is. Wanneer je geen zware spelletjes speelt en wanneer de beeld kwaliteit goed is zou ik alles laten gelijk het is.

Eddy
1 January 2009, 18:01
Speedy,
Ik was fout met de 1440 x 900.Dit is de resolutie voor een T190.Had niet goed gekeken.

Beste voor 2009
Groeten,Eddy