Volledige versie bekijken : Draadloos internet via usb of kaart prob



fosgate
29 December 2008, 18:00
Hey,

Ik zit met een paar vraagjes, ik heb me de laatste tijd nogal bezig gehouden met draadloos internet en her en der bij mensen gaan instaleren.
Meestal werkt dat goed tot zeer goed.

Enkel kom ik geregeld het volgende tegen, bij een usb stick van topcom, of een kaart van d-link kreeg ik het volgende voor.

Toen ik de driver instaleerde en alles deed zoals het moest kreeg ik recthsonderaan waar klokje staat 5trapgewijze balkjes met een kruis door.
Dit kreeg ik maar niet in orde tot mijn oog viel dat de pc melde dat ik waneer ik de usb stick instak begon over een zeker "AR5523" file.

Na veel zoeken en doen heb ik het toch gevonden dat dat een soort stuurprogramma zou zijn ivm draadloos internet.

Zijn er mensen die me hier wat uitleg over kunnen geven waarom het zo moeilijk is dat stuurprogamma te vinden en waar windows dat vraagt?

Die AR5523 melding komt voor in het scherm waar hij vraagt om automatisch voor driver te zoeken of je het manueel wil doen, ik heb het gevonden door manueel de cd-rom aan te duiden en dan was het in orde maar niet door gewoon de driver van de cd-rom te instaleren.

Dit is niet echt meer iets voor je een leek bent en gewoon een usb stick wil installeren.


Alvast bedankt voor enige uitleg of tips


greetz fos

PeterN
30 December 2008, 14:38
Meestal moet je de setup van de usbstick installatie-cd eerst draaien zodat alle drivers onder windows worden geïnstalleerd. Pas daarna mag je de stick voor de eerste keer inpluggen. De stick wordt dan herkend en gaat dan opzoek naar dirvers. Daar deze dan reeds onder je windows staan zal hij de drivers juist 'automatisch' vinden.

Waarschijnlijk heeft het met zo iets te maken?

guillaume
15 January 2009, 20:57
:D laat maar komen die usb drivers