Volledige versie bekijken : Probleem draadloze verbinding



erick
31 December 2008, 16:14
Ik tracht met tracht met mijn laptop Acrer Aspire 3023 wlmi verbinding te krijgen met mijn draadloos ADSL modem Philips SNV8520/T8. Ondanks het inbrengen van de gegevens (SSID en WeP-sleutel) lukt mij dit niet.

Op deze computer staat een programma "Broadcom Wirereless Utility Ver. 3.100.460" om deze draadloze verbinding te regelen.

Twee andere computers hebben geen probleem met de verbinding.

Kan iemand mij helpen met de settings, want de computer vindt geen netwerk ?

PeterN
31 December 2008, 17:39
Kijk eerst als je uw draadloze hardware 'enabled' staat. Veel laptops hebben een knopje aan de zijkant, een toetsen combinatie, ... om de hardware in en uit te schakelen. Dit wordt gedaan om de batterijen van de laptop te sparen als men geen draadloze verbinding nodig heeft. Gan naar configuratiescherm, systeem, harware en kijk in het lijstje als bij uw draadloze verbinding (onder netwerken) geen rood kruisje staat.
Daarna gewoon scannen met je software naar beschikbare netwerken en als in je router settings 'SSID broadcast' aan staat moet je de naam die je aan uw netwerk hebt gegeven al terug vinden.

erick
1 January 2009, 17:01
Vooreerst mijn beste wensen voor 2009. Dat het een super jaar mag worden aan alle gebruikers hier op Minatica.

Verder heb ik alles nagekeken wat Peter hier vroeg.
De Broadcom 802.11 netwerkadpter lijkt helemaal blind te zijn voor dit draadloos netwerk. Hij ziet het gewoon niet. Hij laat het netwerk niet zien en zeg daar dan bij dat er een WEPeutel voor nodig is. Ik vertsta niet waarom er bij Acer zo'n prul bovenop de software van windows wordt geplaatst. Ik zou die prullen moeten upgraden of eraf zwieren als ik kon.

Ik heb gisteren bij de laptop meegenomen bij vrienden, en daar ging het als een fluitje van een cent. Was daar wel onbeveiligd telenet.
WEP sleutel op de router ook al uitgeschakeld maar helpt niets...

PeterN
1 January 2009, 20:39
Heb je die 'broadcast SSID' enabled staan in de settings van de router? Als die gedisabled is gaat de router uw netwerknaam niet uitzenden bij een scan naar beschikbare draadloze netwerken.
Het is goed dat je eerst probeerd zonder beveiliging, zowel encryptie afzetten met een sleutel als ook eventueel een mac adres beveiliging in je router uitzetten.
Zonder beveiliging moet moet het zo wie zo al werken.
Dat er software appart is voor acer heb je bij vele draadloze hardware. Meestal werkt die zelfs beter dan hetgenen dat windows standaard heeft ;)

erick
2 January 2009, 15:39
Die 'broadcast SSID' staat enabled maar krijg geen netwerk te zien, terwijl hij zoals eerder wel aangegeven wel netwerken van telenet kan waarnemen. Ik begrijp er echt niets van...

carl
2 January 2009, 16:05
Het is dus duidelijk dat je router uitzendt maar je laptop kan het niet detecteren dus. Wat voor een router heb je, want ik kan geen gegevens terugvinden over het opgegeven merk en type.
Wat wel zou kunnen is dat je een wireless N router hebt, terwijl de laptop maar G ondersteunt (verschillende standaarden). Je zegt dat je met andere pc's geen problemen hebt om te verbinden met dit draadloze netwerk, wat voor een pc's zijn dit dan ?

PeterN
2 January 2009, 16:48
Kan idd een reden zijn Carl.
De 'netwerkmode' in de router moet je op 'mixed' zetten zodat zowel G als N als ... wordt herkent.

erick
4 January 2009, 21:48
Ten einde raad de driver voor een tweede keer terug geinstalleerd en nu likt het wel ... Echt vreemd vind ik dit.

Hartelijk dank voor jullie medewerking.