Volledige versie bekijken : Welke nieuwe draadloze modem/router?



Ludanto
3 January 2009, 02:10
Hallo,

Ik heb een Philips wifi draadloze modem en ben op zoek naar een nieuwe.
Deze modem staat op de bovenverdieping en geeft onder een slecht bereik. Als de modem onder staat, geeft hij boven een slecht bereik.

Aangezien ik deze modem al enkele jaren heb denk ik dat er wel nieuwe modems zijn met een beter bereik?
Maar ik heb geen idee waar ik op moet letten.. We surfen regelmatig met 3/4 pc's tegelijk, een printerpoort is niet noodzakelijk en ik denk dat het budget zo'n 100 euro is.

iemand een aanrader?

Kokki
3 January 2009, 10:57
ga gewoon voor een bekend merk (D-link, Linksys, Belkin,..) en ga dan voor de laatste nieuwe (wifi n)

PeterN
3 January 2009, 11:23
Let wel op als je een ingebouwde modem hebt dat je de juiste neemt (ADSL/Kabel).

Als er slechte verbinding is kan het ook door het ijzer in de welfsels komen. Is er geen andere oplossing? Je zegt:

Deze modem staat op de bovenverdieping en geeft onder een slecht bereik. Als de modem onder staat, geeft hij boven een slecht bereik.
Ik besluit daaruit dat je ergens een verbinding van boven naar beneden hebt liggen? Ethernet?

Je zou bv beneden uw bestaande draadloze router kunnen zetten. Plug de ethernetkabel die naar boven gaat in op één van de vier poorten. Boven plaats je een nieuwe kabel-router (zonder modem) en plugt de kabel ook in op één van de poorten. Hierdoor gebruik je enkel de switch functie en het draadloze van die router. Hierdoor zal je boven en onder goede ontvangst hebben en zitten alle pc's toch in hetzelfde netwerk.