Volledige versie bekijken : Blauw scherm. Geen bureaublad en explorer.exe (2)



Crash72
3 January 2009, 13:21
--- vervolg op reeds gesloten post van 28-12-2008---


Hallo Juisterr,

Allereerst bij deze; de beste wensen voor 2009 aan u allen.
Jaareinde heeft even iets meer tijd in beslag genomen, dan van te voren gedacht.

Ondanks dat ik geen bureaublad (blauw scherm) heb heb ik via Windows Taakbeheer via het lokale netwerk toch IEFix kunnen installeren op het bureaublad kunnen installeren en uitgevoerd.
i386 via de cd gedownload en het programma zijn ding laten doen.

Helaas heeft dit ook na een restart geen resultaat opgeleverd.
Nogsteeds heb ik een blauw scherm & zie ik in windowns taakbeheer geen explorer.exe.

Zijn er eventueel nog oplossingen te bedenken? Of wordt het opnieuw installeren van WindowsXP (de tweede keer in 2 maanden, waarschijnlijk de eerste keer toch iets vergeten\niet goed gedaan) :wall:

ps. via windowstaakbeheer wil ik c:\windows\explorer.exe dus openen. Ik zie het programma staan, maar krijg de melding dat "Windows het bestand niet kan vinden".
Misschien helpt dit bij het komen tot een oplossing

Juisterr
3 January 2009, 17:08
Ik vermoed dat de laatste installatie niet helemaal goed gelukt is, wellicht ben je sneller klaar als je opnieuw installeerd.

2B's
3 January 2009, 19:55
Ik heb het probleem niet helemaal mee gevolgd. Als je ctr - alt - del combineert dan kom je in je taakbeheer. Daar kies je voor "nieuwe taak" en tik dan explorer.exe normaliter start dan je explorer wél en heb je het bureaublad terug. Als dan alles goed zit, dan start je PC de volgende keer ook zo weer op. Succes.

Crash72
3 January 2009, 20:32
Juisterr... ik ben er eigenlijk ook een beetje bang voor dat ik opnieuw kan beginnen.

2B's ... Nee, explorer start niet op... krijg dus de melding dat windows deze niet kan vinden. Via "Bladeren..." zie ik de filenaam+icoon.. maar de laptop doet verder niks.

Een week of 6 geleden heb ik mijn pc opnieuw geinstalleerd incl format c.
Probleem is vervolgens de enorme hoeveelheid updates e.d., maar uiteindelijk werkte alles weer.

Helaas sinds 1,5 week kom ik dus nergens meer in.

Ik ga nog wel wat klussen.

Bedankt voor de moeite en ev. vervolg

Crash72
4 January 2009, 14:34
Allen,,, ik heb gezocht en gevonden. Het gaat om een register key. Voor een oplossing (ev. te gebruiken in de toekomst) zie de volgende link.

http://pctechnow.blogspot.com/2008/08/cant-find-explorerexe-when-run-from.html

Allen bedankt voor uw aandacht.

Juisterr
4 January 2009, 23:40
Dank U