Volledige versie bekijken : printer gebruikt geen zwart



nurse84
3 January 2009, 16:02
Beste,

Ik heb een Brother DC 115 als printer. Ik heb onlangs mijn inktpatronen moeten vervangen. Als ik nu iets uitprint, gebruikt hij geen zwarte inkt, :wall: maar kleuren wel. Ik heb de inktpatroon zwart er opnieuw in geplaatst, maar zonder resultaat.

Wie kan mij helpen?:D

mikasjors
3 January 2009, 16:32
Is het wel de goede patoon?
Tape van de patroon afgehaald?
Patroon op de goede manier geplaatst?
Heeft u een klik gehoord dat de patroon op zijn plaats zit?

Baloeke
5 January 2009, 13:52
Misschien een domme reactie maar is je zwarte inkt niet leeg?
Weet niet of het gaat maar probeer eens iets af te drukken waar je zegt enkel zwart, dus het gebruik van kleuren uitschakelen.

Edit: Ook kan je eens proberen om je koppen te reinigen. -> via de instellingen van je printer.

nurse84
6 January 2009, 14:59
Neen, patroon is niet leeg.
Neen, patroon is juist geplaatst, is al herplaatst geweest om te proberen.
Zwart alleen printen lukt niet, er komt een leeg blad tevoorschijn.
Reinigen doet printer soms automatisch, dan staat er op scherm "reinigen", maar veel maakt het allemaal niet uit blijkbaar??

Iemand nog reacties voor mijn probleem??

PeterN
6 January 2009, 17:32
Is dit een nieuwe orginele patroon of een hervulde? Vele patronen hebben een chipje aan boord dat men terug moet resetten als men ze laat bijvullen. Wordt dit vergeten zal het niet werken???

compuchrisje
6 January 2009, 20:33
Peter heeft hier gelijk hoor, je hebt een eerst verwijderde inktpatroon teruggeplaatst. De printer heeft die onthouden als 'leeg' en accepteert die nu niet meer. Gebruik eventueel een nog oudere lege patroon om even te herstarten en plaats daarna de nog volle terug. Bij eerste printbeurt kan je eventueel opdracht geven enkel in grijstinten af te drukken.

Krikkie
6 January 2009, 21:57
Kan het ook niet zijn dat, als al bovenstaande niet werkt, je gewoon een slechte inktpatroon hebt gekocht, koop eens een andere of ruil de slechte om en probeer nog een keer...
(Je bent ook zeker dat je het juiste type inktpatroon gekocht hebt?)

Groetjes Krikkie

nurse84
8 January 2009, 20:22
Ik heb enkele instellingen in de printer gewijzigd en het probleem is opgelost!!

Bedankt iedereen!!