Volledige versie bekijken : Niet zo'n prettige storing ...



Phil O'Sophe
3 January 2009, 22:18
Sinds een paar dagen is het scherm van mijn laptop zilverwit wanneer ik
die aanzet. Af en toe wordt het wel eens zwart, maar verder gebeurt er
niets.
Soms flikkert het aan/uit-lampje wel blauw, ook dat van de HD, maar bij
het afzetten van de stroomtoevoer (gewoon sluiten via de muis gaat dus
niet) blijft het aan/uit-lampje heel traag oranje flikkeren.
Dit schijnt te wijzen op een "slaaptoestand", maar ... hoe is die uit zijn
slaap te halen?

Met dank voor elke reactie.

filip
4 January 2009, 00:41
Zou het niet zijn dat er geen signaal is ?
Laptop ..... open dicht open dicht.....
Ik zou denken als je de pc aanzet is er zeker geen sprake van slaapstand he.

test eens met een externe monitor op aan te sluiten ....

En print dit (http://www.minatica.be/attachment.php?attachmentid=1047&d=1133540592) eens ergens uit, je kan er ook mss een tip in vinden.

ultddave
4 January 2009, 14:09
Had ik ook onlangs voor gehad :P, beeld viel uit, lichtje brande maar half. Ik heb gewoon de kabel er terug goed ingestoken (in het scherm) en hij werkte terug :P Stak er zo te zien niet zo goed in. :( :)

Of je kan eens kijken bij Start > Configuratiescherm > Energiebeheer , daar kan je instellen wanneer de PC in slaapstand gaat, wanneer je beeldscherm wordt uitgeschakeld, wat de PC moet doen bij het uitschakelen van de PC enz enz :)

- Dave -

Phil O'Sophe
4 January 2009, 14:16
Had ik ook onlangs voor gehad :P, beeld viel uit, lichtje brande maar half. Ik heb gewoon de kabel er terug goed ingestoken (in het scherm) en hij werkte terug :P Stak er zo te zien niet zo goed in. :( :)

Of je kan eens kijken bij Start > Configuratiescherm > Energiebeheer , daar kan je instellen wanneer de PC in slaapstand gaat, wanneer je beeldscherm wordt uitgeschakeld, wat de PC moet doen bij het uitschakelen van de PC enz enz :)

- Dave -

De eerste optie kan ik nog eens proberen Dave, maar de tweede niet,
vermits het scherm niet toegankelijk is: helemaal zilverwit of helemaal
zwart, dus ook geen enkele icoon om aan te klikken.

Bedank voor je bereidwillige reactie ! :bow:

Dopey
4 January 2009, 16:03
En als je opstart in veilge modus....ook geen beeld?

ultddave
4 January 2009, 18:34
Ow ik dacht dat je scherm af en toe problemen vertoonde :D Sorry :) Had ook zo te zien telaat gelezen dat het over een laptop ging. Ik had de problemen met de Desktop, daar kon ik nog wat met de kabels rommelen. Bij een laptop gaat dat wat moeilijker :P.

- Zie je het BIOS scherm? of zie je vanaf het begin al niets meer?

- Dave -

compuchrisje
4 January 2009, 22:44
Hoor je eventueel iets? bv spinnen van de harde schijf, probeer es of een cd begint te draaien, bij voorkeur met een installatieprog erop (opstartbare cd dus). Mogelijk is je videokaart naar de haaien, maar 't kan net zo goed stof zijn of nog andere probs.

Phil O'Sophe
4 January 2009, 23:12
En als je opstart in veilge modus....ook geen beeld?

Als er niets op het scherm te zien is, kan ik dan opstarten in veilige modus? Weet het echt niet.

Phil O'Sophe
4 January 2009, 23:13
Ow ik dacht dat je scherm af en toe problemen vertoonde :D Sorry :) Had ook zo te zien telaat gelezen dat het over een laptop ging. Ik had de problemen met de Desktop, daar kon ik nog wat met de kabels rommelen. Bij een laptop gaat dat wat moeilijker :P.

- Zie je het BIOS scherm? of zie je vanaf het begin al niets meer?

- Dave -

Idd Dave, niets te zien ! :D

Phil O'Sophe
4 January 2009, 23:18
Hoor je eventueel iets? bv spinnen van de harde schijf, probeer es of een cd begint te draaien, bij voorkeur met een installatieprog erop (opstartbare cd dus). Mogelijk is je videokaart naar de haaien, maar 't kan net zo goed stof zijn of nog andere probs.

Soms wat geritsel ja, net of er het cd station begint te werken;
is begonnen (toevallig???) na Screenhunter gedownload te hebben;
en dat werkte bovendien dan niet ! :D

Zowat alle knoppen geprobeerd, maar hopelijk heel het spul niet naar
de knoppen.

Fakke_Berto
5 January 2009, 20:05
Als je bij het opstarten op F8 drukt, krijg je dan een keuzeopstartscherm?

Phil O'Sophe
6 January 2009, 20:40
Als je bij het opstarten op F8 drukt, krijg je dan een keuzeopstartscherm?

Spijtig genoeg niet Fakke ! :D
Maar wel bedankt voor de tip ! :bow:

Krikkie
6 January 2009, 21:33
Hoi Phil O'Sophe (http://www.minatica.be/member.php?u=9401)

Indien je laptop over een extra aansluiting beschikt (gewoonlijk aan de zijkant van je laptop, dezelfde aansluiting als van je scherm van je gewone pc) kan je er eens een monitor of dergelijke op aansluiten (vergeet deze monitor niet aan de netspanning aan te sluiten).
Heb je hetzelfde probleem, dan licht het aan de pc (waarschijnlijk je schermkaart).
Heb je wel beeld, kijk dan eens na of alle kabels goed zijn aangesloten, anders is het hoogst waarschijnlijk je scherm van de laptop.

Groetjes Krikkie

Phil O'Sophe
7 January 2009, 19:37
Hoi Phil O'Sophe (http://www.minatica.be/member.php?u=9401)

Indien je laptop over een extra aansluiting beschikt (gewoonlijk aan de zijkant van je laptop, dezelfde aansluiting als van je scherm van je gewone pc) kan je er eens een monitor of dergelijke op aansluiten (vergeet deze monitor niet aan de netspanning aan te sluiten).
Heb je hetzelfde probleem, dan licht het aan de pc (waarschijnlijk je schermkaart).
Heb je wel beeld, kijk dan eens na of alle kabels goed zijn aangesloten, anders is het hoogst waarschijnlijk je scherm van de laptop.

Groetjes Krikkie

Weer een mogelijke oplossing!
Dankjewel Krikkie :bow:
mvg Georges

Krikkie
7 January 2009, 20:45
Weer een mogelijke oplossing!
Dankjewel Krikkie :bow:
mvg Georges

Daar zijn we voor!
Voor elkaar te helpen, niet waar.

Groetjes Krikkie

Phil O'Sophe
8 January 2009, 20:07
Op verzoek:

nog geen slotje,
heb echter nog geen oplossing gevonden; wacht nog op de verkoper (die momenteel
nog in het buitenland vertoeft).

Peter.B
8 January 2009, 20:19
we zouden wel graag weten of je een oplossing hebt gevonden of hem laat herstellen?
en dan zouden we ook graag weten wat de oplossing was,aub. :)

Phil O'Sophe
8 January 2009, 22:38
we zouden wel graag weten of je een oplossing hebt gevonden of hem laat herstellen?
en dan zouden we ook graag weten wat de oplossing was,aub. :)


Zal het posten als het in orde is ! ;)