Volledige versie bekijken : moet pc via cdrom opstarten



shwung
4 January 2009, 02:15
dag
ik had xp home maar moest formateren en toen vond hij bepaalde bestanden niet bij het instaleren van de originele cdrom (vreemd maar waar)
dus zette ik er maar een xp pro op van een kennis en netjes geregistreerd
maar als ik de pc opstart ben ik verplicht om decdrom erin te stoppen blijkbaar zit er geen boot ofzo op de harde schijf.
in de bios kan ik ook niet meer want vraagt een paswoord en idd ik ben het paswoord verloren na 3 jaar niet te hebben gebruikt.
is er een oplossing om op te starten zonder dat de cdrom van xp pro in de cd writer zit?

dannyma
4 January 2009, 04:24
je kan bios resetten en doe je als volgt doe eerst het penlit batterijtje dat op het moederbord zit eruit dan kijk je even op het moederbord waar bios zich bevindt en moet je daar het plugje aan de andere kant zetten natuurlijk dit alles doen zonder dat er stroom op het moederbord zit daarna zet je het plugje terug op zijn plaats en zet je ook het batterijtje terug op zijn plaats en doet met zeer zachte hand daarna mag je de stroomdraad en alle kabels verbinden en pc opstarten en zal bios terug bereikbaar zijn .

shwung
4 January 2009, 20:32
maar moet nog steeds via cdrom opstarten :(

Peter.B
4 January 2009, 20:49
ik zou gewoon terug formateren en windows xp pro installeren.

Kokki
4 January 2009, 21:14
of een andere home cd gebruiken. Misschien heeft die van jou ergens een paar krassen waardoor hij bepaalde bestanden niet vindt.

Anders moet je eens vertellen welke foutmelding je krijgt als je zonder cdrom wil opstarten.

dannyma
4 January 2009, 23:24
maar moet nog steeds via cdrom opstarten :(natuurlijk je moet nu bios configureren dat hij opstart van hd en niet van cd of floppy ;).
dus bios instellen dat hij opstart 1 hd 2 cdrom 3 indien je dit nog hebt floppy anders mag je de rest disable zetten dan f10 en y van yes en enter en pc start terug op zonder vragen naar cd .