Volledige versie bekijken : Firefox en Vista



Sarana
6 January 2009, 20:48
Hai,

Heb een irritant probleem. Heb net te horen gekregen dat IE 7 niet stabiel zou werken met mijn online bankieren en dat ik Firefox moet gebruiken.
Een paar maand geleden zeiden ze me bij de bank net het omgekeerde: grrrrrr.
Ik moest ineens IE configureren en mijn bank als beveiligde website invullen om nog afschriften te kunnen drukken! Maar sinds dat configureren opent de website van de bank met wel 4 vensters tegelijk en kan ik bijna niet meer op online bankieren raken?

Nu zegt men dus: installeer Firefox en gooi IE eraf.

Maar in Vista kan je IE er niet afgooien en nu download ik Firefox 3 van www.mozilla.com (http://www.mozilla.com) en als ik op de snelkoppeling klik staat er : website niet gevonden?
Is dat Vista die weigert samen te werken met Firefox?

Is dus erg vervelend want nu kan ik geen bankafschriften afdrukken:wall:

monne
6 January 2009, 22:49
Je kan IE er inderdaad niet afgooien en dat hoeft niet, wat je moet doen is Firefox als standaard browser instellen.
De gemakkelijkste manier : Start en dan alle programma's en dan klik je op standaardprogramma's de rest wijst zich wel uit.

Sarana
6 January 2009, 23:09
Ik heb Firefox ingesteld als standaardprogramma maar als ik Firefox open dan komt er telkens een venster: Downloads met een heel lijstje erbij. Het programma zelf werkt niet. Hij heeft wel al de favorieten uit IE gekopiëerd.

Is het normaal dat die downloads, ik vermoed dat dat alles van IE is dat overgezet wordt, zoooooooooolang duren en telkens ik opstart er weer een ander lijstje downloads staat?

Ik vind Vista toch nog altijd héééééééééél erg wennen en nog niet aangenaam om werken. Als een simpele download van een browser al zo raar verloopt wat staat me dan nog te wachten?

Sarana
6 January 2009, 23:20
Nu blijkt het configureren van IE7 zoals de bank zei dat ik moest doen er juist voor te zorgen dat de site van de bank flipt?

Dus het invullen van de website van de bank als Vertrouwde website zorgt ervoor dat de vensters van die site flippen?????

Als ik afschriften wil afdrukken komt er bovenaan een balk: Het afdrukken wordt om beveiligingsredenen door IE geweigerd.

Waar kan ik dat instellen in IE dat hij dat moet toelaten? De beveiliging van internet staat op normaal-hoog en de pop-up blokkering moest ik afzetten van hun.

Isaak
6 January 2009, 23:31
Wat betreft Firefox, je kan je download manager instellingen heel gemakkelijk veranderen door naar "Extra > opties" te gaan en daar in de "Main" sectie je veranderingen toe te passen (dmv aanvinken)

Sarana
8 January 2009, 18:13
Probleem opgelost. Het lag aan een HP toolbar die in IE was toegevoegd.
Dat een stomme toolbar je online bankieren zo kan verstoren dat vind ik toch wel straf.
Soit, het marcheert terug en dat telt.

Dopey
9 January 2009, 10:27
Me hate toolbars :angry::D Altijd wel een bron van ergernis....:wall: