Volledige versie bekijken : Vervelende hoofdletters



Phil O'Sophe
7 January 2009, 23:14
In Works begint elke eerste letter van een nieuwe zin met een hoofdletter,
dus ook als het niet nodig is.
Is er een instelling in het programma om dat te voorkomen of dat definitief
uit te schakelen?

Dank voor elke reactie.

J.W.
8 January 2009, 00:06
Kijk eens bij "Opmaak" of "Extra" of er iets tussenstaat over "Hoofdletters(gebruik)" (Als dit tenminste bestaat in Works)
Zelf heb ik er nog nooit mee gewerkt.

compuchrisje
8 January 2009, 02:00
Als het gaat om een nieuwe regel waarbij je anders gewoon op enter drukt, bv opsomming, dan hou je best tegelijk de shift-toets ingedrukt. Zo maak je een 'soft-enter' en krijg je ook geen hoofdletter aan de kantlijn.

Phil O'Sophe
8 January 2009, 20:00
Kijk eens bij "Opmaak" of "Extra" of er iets tussenstaat over "Hoofdletters(gebruik)" (Als dit tenminste bestaat in Works)
Zelf heb ik er nog nooit mee gewerkt.

Er bestaat wel zo'n optie voor Hoofdletters, maar had nog niet geprobeerd
wat er allemaal mee kon gedaan worden.
Bedankt J. !!!

Phil O'Sophe
8 January 2009, 20:01
Als het gaat om een nieuwe regel waarbij je anders gewoon op enter drukt, bv opsomming, dan hou je best tegelijk de shift-toets ingedrukt. Zo maak je een 'soft-enter' en krijg je ook geen hoofdletter aan de kantlijn.

Een mogelijkheid die ik nog niet kende.
Bedankt voor de hulp !

Merel
10 January 2009, 18:53
Diegenen die zelden of nooit een hoofdletter gebruiken bij de aanvang van een nieuwe zin kunnen die optie wel best gebruiken !
De eerste letter van elke zin komt vanzelf in upper case, zonder de shift toets te gebruiken. ;) Punt aan de lijn. :lol:

Phil O'Sophe
10 January 2009, 19:05
Diegenen die zelden of nooit een hoofdletter gebruiken bij de aanvang van een nieuwe zin kunnen die optie wel best gebruiken !
De eerste letter van elke zin komt vanzelf in upper case, zonder de shift toets te gebruiken. ;) Punt aan de lijn. :lol:

Het gaat NIET over een nieuwe ZIN maar wel over een volgende REGEL hé
Merel.
Als je hierboven "De eerste letter ..." en "toets" leest, moet "toets" dan met een hoofdletter ??? :lol:

Merel
11 January 2009, 19:36
Als je hierboven "De eerste letter ..." en "toets" leest, moet "toets" dan met een hoofdletter ??? :lol: Je vraag of argumentatie begrijp ik niet te best. Wij zullen het vermoedelijk helemaal wel eens zijn.

The point is dat we geleerd hebben (ik ook) dat het gebruik van de hoofdletter (bij aanvang nieuwe zin) kan worden ingesteld, al naargelang men de uppercase key wil gebruiken of niet (shift toets).


Waar ik op wilde duiden is de alleereerste zin in deze topic. Ik wilde er je attent maken dat een nieuwe zin verplicht met een hoofdletter begint. Dus dat het altijd moet met een hoofdletter .... "zelf als het niet nodig is".;)

filip
11 January 2009, 21:08
@Merel, kijk eens bij Extra , Autocorrectie , Opties daar beneden vindt u de optie
om elke zin met een hoofdletter te beginnen uit te schakelen.
Gewoon het vinkje weghalen.

Done...

Phil O'Sophe
12 January 2009, 20:10
Je vraag of argumentatie begrijp ik niet te best. Wij zullen het vermoedelijk helemaal wel eens zijn.

The point is dat we geleerd hebben (ik ook) dat het gebruik van de hoofdletter (bij aanvang nieuwe zin) kan worden ingesteld, al naargelang men de uppercase key wil gebruiken of niet (shift toets).


Waar ik op wilde duiden is de alleereerste zin in deze topic. Ik wilde er je attent maken dat een nieuwe zin verplicht met een hoofdletter begint. Dus dat het altijd moet met een hoofdletter .... "zelf als het niet nodig is".;)


Idd Merel, in #1 had ik "zin" geschreven, wat natuurlijk "regel" moest zijn. Vanaar onze verschillende interpretaties :D.

Met deze zullen we het allemaal eens zijn, niet ? ;)

Iedereen bedankt voor hulp en opmerkingen :bow: