Volledige versie bekijken : Tweede Sata schijf



tjorven1500
8 January 2009, 03:02
hallo

Een vriendin van mij haar Computer (XP) was gecrashed.
Ben een kijkje gaan nemen en de computer startte op tot en met het laadscherm van xp daarachter herstartte hij opnieuw, geraak dus niet meer binnen in dat besturingssysteem. Er staan vrij belangrijke zaken op haar Sata schijf.

Toen heb ik haar Sata schijf in mijn computer gemonteerd (Vista) en probeerde op te starten. Nu de bios herkent de twee harde schijven. maar eens ik Vista opstart geraak ik alleen tot het laadscherm van vista en daarna wordt men scherm zwart en gebeurd er niks meer.

Zonder haar Sata schijf erin te steken start men computer normaal op. ik dacht dat Sata hotpluggable was dus ik stak haar harde schijf er terug in wanneer mijn computer volledig was opgestart en die werd dan ook herkent door Vista, maar kort daarna begonnen programma's vast te lopen en waarna alles verdween van op men bureablad dus herstarten.

Heeft iemand raad voor mij?


Mvg

vdhee
8 January 2009, 12:52
- Vista (zonder 2e schijf) normaal opstarten.
- 2e drive aansluiten.
- Een anti-virusscan uitvoeren énkel op die 2e drive.
- Hierna scannen op de originele drive.

Dopey
8 January 2009, 14:06
Heeft sata geen andere drivers nodig?

vdhee
8 January 2009, 14:11
Nee hoor, zitten standaard in Vista.

tjorven1500
8 January 2009, 16:28
Heb de Sata schijf aangesloten nadat pc volledig is opgestart, ik moet bij apparaatbeheer zoeken voor gewijzigde apparaten want zelf vindt hij deze niet, eens hij die gevonden heeft en ik een scan probeer te doen slaagt mijn antivirus ook vast


Mvg

Dopey
8 January 2009, 16:31
Heb je bij de pc van je vriendin systeemherstel al gedaan? Of opstarten in veilige modus (F8 duwen na de POST, en voor het laden van windows)

tjorven1500
8 January 2009, 16:36
Heb je bij de pc van je vriendin systeemherstel al gedaan? Of opstarten in veilige modus (F8 duwen na de POST, en voor het laden van windows)

Ja allemaal hetzelfde resultaat heb zelfs chkdsk enz uitgevoerd maar niks helpt
Maar een systeemherstel bij xp is dat niet alleen bruikbaar als je volledig bent opgestart?
Bij vista kan je dat met de cd doen.

Dopey
8 January 2009, 17:01
Je kan ook herstellen met de cd van xp....dan kies je voor installeren en dan krijg je een optie om windows te herstellen dacht ik

vdhee
8 January 2009, 17:40
Inderdaad!

tjorven1500
8 January 2009, 20:21
Ga het straks proberen met xp cd-rom, zijn er eventueel nog anderez mogelijkheden om dit op te lossen?
Zou het bv. kunnen dat er een instelling fout staat als ik de Sata schijf in men eigen pc monteer?

grts

vdhee
9 January 2009, 09:26
Uw pc (bios) herkent beide schijven, dus zal er wel geen instelling fout staan.
Kijk de SATA drive wel eens na : op de eerste modellen kon er nog gejumperd worden (Master / Slave), op de latere niet meer.

tjorven1500
9 January 2009, 18:21
Heb het opgelost gekregen, had nog een oude computer staan, heb de computer van men vriendin genomen en daar mijn oude harde schijf ingestoken en dan geboot via Ubuntu en zo geraakt ik in de Sata schijf :)

grts