Volledige versie bekijken : windows vista probleem



fosgate
10 January 2009, 22:40
Hey,

Ik heb een vraagje, ik probeer windows vista 64 bit te installeren op mijn pc, deze heeft er altijd opgestaan maar nu heb k hem geformateerd en wil hem opnieuw installeren.
Ik doe dus alles zoals het hoort maar eens hij wil opstarten of aan de installatie wil beginnen krijg ik instant een blauw scherm met allerhande info etc.
Op een bepaald moment kreeg ik hem erdoor en begon hij vista te installeren, maar tijdens de installatie weer dat blauw scherm dus het lukte me niet te de installatie te completen.

Wat heb ik nu geprobeert , dat is windows xp te proberen installeren, wat blijkt nu dat dit werkt als een trein!! perfecte insta, perfect opstarten geen fouten , PERFECT gewoon.

Ik ging daarna toch nog eens proberen vista te installeren, maar vanaf hij cd goed leest bam blauw scherm...

Zou het de cd kunnen zijn van vista? want hij heeft er altijd op gestaan.
Tis wel eerste keer dat ik de dvd van vista gebruik (gekregen bij de pc als ik hem aanschafte).


graag hoor ik het

thx fosgate

Dopey
10 January 2009, 23:14
Heb je in de tijd een copy genomen van die dvd? Je kan hem anders eens testen, denk dat het met Nero ook kan. Anders probeer CDCheck (http://www.softwarepatch.com/software/cd-recovery.html) eens, freeware op de koop toe.:good:

fosgate
11 January 2009, 20:30
Hey ik heb de test eens gedaan en op het eerste zicht niks speciaal.
Hierbij het resultaat

Info
- date: 11/01/2009
- process: Check
- source: D:\
- source volume label: LRMCxFRE_NL_DVD
Basic statistics
- time elapsed: 00:15:56
- overall transfer [kB/s]: 3.806
- folders processed: 112
- files processed: 605
- source bytes read: 3,47 GB (3.727.509.428 bytes)
- source average transfer [kB/s]: 3.996 (3X)
- source clean transfer [kB/s]: 4.035 (3X)
Errors
- errors: 0
- warnings: 0
- other: 1

Wat ik nog even wil vermelden is dat dat blauw scherm telkens te maken heeft met "cashing"

Eventueel nog andere manieren om mn probleem op te lossen?

Dopey
11 January 2009, 20:39
De cache is ook een soort werkgeheugen, als dit te klein is is er dus onvoldoende ruimte.

fosgate
11 January 2009, 20:57
ahzo,

na ff wat googlen, zag ik ook dat veel mensen met 4gig geheugen probs zouden hebben met dat blauw scherm.

iemand daar ervaring mee?
volgens sommigen ff twee gig eruit halen installeren , uw vista patchen en tzou opgelost zijn :eek:

man man windows ftw zou ik zeggen :)


greetz

fosgate
13 January 2009, 22:26
Probleem opgelost,


Een latje geheugen eruit en het ging vanzelf, blijkbaar wachten tot je sp 1 hebt en dan je geheugen terug naar 4gig opbooste


greetz