Volledige versie bekijken : acces en word



R3G
11 January 2009, 11:42
dit gaat voor velen een stomme vraag zijn, maar ik ben een totale acces leek.
Situatie: ik wil een modelbrief opmaken in word, en de variabele gegevens zoals naam, adres, datum en andere moet hij uit acces halen.
Nu deed ik dit jarenlang met de works database omdat die eenvoudiger in gebruik is. Maar nu heb ik onlangs een update gedaan en sindsdien neemt word de database niet meer aan.
Is er iemand die me op weg kan helpen om de koppeling tussen word en acces te verduidelijken, en hoe ik in word die variabele velden moet aanmaken?
Alvast bedankt!:bow:

Rudi

rommeke
11 January 2009, 12:28
De volgende uitleg is voor MS Office 2007

Je maakt een simpele database in acces waar je een tabel in maakt en daar alle adres gegevens in invuld.

In word heb je modelbrief klaar. Je gaat naar verzendlijsten --> adressen selecteren --> je gaat naar de plaats waar je database hebt opgeslagen en opent die ---> je selecteer de tabel die je wilt gebruiken. Dan klik je op adres gegevens invoeren en selecteert de gegevens die je wilt hebben

Bij adressenlijst bewerken kan je de adressen filteren bv alleen personen uit brugge maar ook alfabetisch zetten.

Met velden vergelijken kan je geavanceerd samenvoegen hier mee kan je bv automatische aansprekingen laten komen bv als het een man is de heer , bij een vrouw - mevrouw.

Als je klaar bent ga je naar voltooien en samenvoegen en kies je een van de opties je kan alles laten samenvoegen in een document zodat je het nog eens kan nalezen of van eerste keer alles naar de printer zenden. Zelf raad ik eerst aan om je werk nog eens te controleren.

Dit kan je doen door in word op voorbeeld van het resultaat te klikken en knopjes ernaast de brieven af te lopen of bij samenvoegen in een document de brieven te controleren.

Ik hoop hiermee genoeg informatie verstrekt te hebben. In princiepe wijst het zich zelf allemaal uit. Bij meer vragen mag je me gerust een pm'ke sturen