Volledige versie bekijken : Emailaccounts in microsoft outlook



SecuGuard
12 January 2009, 17:53
Een vraagje.
Als ik thuis op mijn laptop werk werk ik via skynet.
Werk ik op het werk met de laptop dan werk ik via mobistar.
Nu moet ik telkens de outgoing mailserver veranderen naar ofwel relay.skynet.be of naar smtp.mobistarmail.be om mails te kunnen versturen al naargelang waar ik ben.

Is er een middel om dit automatisch te laten gebeuren zodat ik niet altijd in de mailinstellingen moet?
Dus dat van zodra ik verbinding heb met skynet dat hij (eventueel door ergens een keertje op te klikken ofzo) automatisch naar de mailserver van skynet veranderd of naar mobistar als ik daarop zit.

Hopelijk heb ik het niet te moeilijk uitgelegd.

Alvast bedankt.

compuchrisje
12 January 2009, 23:18
Gewoon een tweede account aanmaken? Maar de keuze maken tussen welk adres je als afzender gebruikt zal je toch altijd moeten doen hoor. Kijk even hier (http://www.minatica.be/tutorials.php?do=file&id=120)of je hierbij eventueel de goeie oplossing voor je hebt.

2B's
12 January 2009, 23:46
Zoals Chrisje hiervoor al schreef, maak een tweede account aan. Je kunt desnoods hetzelfde mail-adres gebruiken maar dan met de andere out en in gegevens. Bij het verzenden van je mails moet je dan enkel aanduiden over welke account je mail moet vertrekken. Bij het ontvangen lijkt me dit geen enkel probleem omdat ie toch beide mailboxen gaat afzoeken. Je gaat dan wel een melding krijgen dat je niet kan inloggen op die ene server.

Dus... nieuwe mail opstellen, even bovenaan klikken op "account" en dan aanduiden over welke je gaat verzenden. Poepmakkelijk.