Volledige versie bekijken : netwerkprinter



ictpromo
14 January 2009, 15:19
Beste leden,

Ik heb een klein probleempje.

Situatieomschrijving:

Hp netwerkprinter.
Router - telenet verbinding
2 laptops draadloos

Nu beide laptops zou ik normaal perfect kunnen aansluiten op de printer. Alleen heb ik de vraag hoe ik best te werk kan gaan.

De laptop heeft ook een extern bureaublad met een server die op een externe locatie staat en vanaf het extern bureaublad zou ik ook moeten kunnen printen.

Hoe kan dit het beste gedaan worden, vooral het extern bureaublad maak ik mij zorgen over.

mvg

mikasjors
14 January 2009, 17:05
Sluit de printer met een netwerkkabel aan op de router en stel de printer in de laptops in als netwerkprinter, en uiteraard ook als standaard printer. Dat zou moeten volstaan.

ictpromo
14 January 2009, 17:26
Sluit de printer met een netwerkkabel aan op de router en stel de printer in de laptops in als netwerkprinter, en uiteraard ook als standaard printer. Dat zou moeten volstaan.

de printer heeft de functionaliteit om dit geheel draadloos te doen met de router.

Wat met het extern bureaublad?

mikasjors
17 January 2009, 00:31
Uw probleem is geloof ik juist andersom als ik aannam.
De printer eerst draadloos instellen als standaard printer van de laptops, en wellicht dat u de printer in extern bureaublad ook moet instellen als standaard (netwerk)printer.

ictpromo
19 January 2009, 09:31
Uw probleem is geloof ik juist andersom als ik aannam.
De printer eerst draadloos instellen als standaard printer van de laptops, en wellicht dat u de printer in extern bureaublad ook moet instellen als standaard (netwerk)printer.

inderdaad dit klopt,

Op de laptops zou het gaan zonder probleem, ik weet enkel niet goed wat ik moet aanvangen met het externbureaublad van de server.

mvg

mikasjors
19 January 2009, 13:18
Heeft u al geprobeerd zoals ik omschreef? Of is het een probleem wat zich pas in de toekomst gaat aandienen? kijk eens hier (http://www.shiftingviews.nl/vragen/v00024.html) voor meer info. Al zou het in een windows netwerk zonder problemen moeten werken.