Volledige versie bekijken : Van Belgacom naar telenet: opzegtermijn?



Ludanto
15 January 2009, 02:28
Hallo,

we hebben al enkele jaren internet van Belgacom, maar zouden nu graag overstappen naar telenet (digitale tv+ internet)

Eind december belde er iemand van belgacom echter met de vraag om ons contract te verlengen voor een jaar en mijn pa heeft toegezegd. Kunnen wij belgacom nu nog opzeggen of moeten we een jaar wachten? Opzeggen zal waarschijnlijk wel gaan, maar liefst zonder verder te blijven betalen.

nightraver
15 January 2009, 09:55
Dit (http://www.test-aankoop.be/telefonie/belgacom-verlaten-s314071.htm) is wat ik vond.
Maar ik denk eigenlijk dat het makelijker is om je gebruikersovereenkomst eens goed te lezen (of contract) denk dat je sneller antwoord zal in vinden dan op internet, tenzij er hier mensen zijn die natuurlijk zelfde al voorgehad hebben.

Grtjs.

compuchrisje
16 January 2009, 00:00
Een zelfde situatie als wat wij hebben meegemaakt. Vermits je pa al de verlenging heeft bevestigd, zitten jullie eigenlijk terug in een jaarcontract. Dat kan je pas opzeggen in de maand voordat dit contract afloopt of gewoon in de loop van het jaar, maar dan krijg je een boete die flink kan oplopen (tot de samengetelde som van de maanden die resteren).
Staat dit niet expliciet in jullie contract, kunnen jullie verweer aantekenen als er zulk een rekening komt. Dit vooral omdat de verlenging telefonisch is gebeurd en er dus ook geen handtekeningen aan te pas gekomen zijn. Maar lees goed de kleine lettertjes na.
Wij schakelden over op 6 december, diezelfde avond was mijn account bij Belgacom verwijderd en ook mijn website. Het was net de periode dat Belgacom overschakelde naar digitale aanrekeningen, zodat die wel netjes werden verstuurd maar nooit hier aankwamen (adres was verwijderd!). Gevolg: in februari kwam een fikse rekening van meer dan 300 € binnen, inclusief een boete wegens wanbetaling. Met enkele telefoons en een resem mails is de zaak in der minne geregeld, we moesten toen enkel de nog lopende maand verder betalen. Dank zij het ontbreken van een handtekening en het niet vermelden van de stilzwijgende verlenging in het contract.

frozenmermaid
16 January 2009, 13:18
Wij hebben wat anders meegemaakt, Belgacom vroeg of wij een maand gratis wilden, zo pardoes, zonder uitleg. Bleek dat toen ons contract met een jaar verlengd was:eek:. Ze hebben dat toen wel verbroken op ons verzoek, maar je moet dus steeds oppassen blijkbaar