Volledige versie bekijken : kleur "vervorming" scherm



WeZZe
16 January 2009, 17:47
Heb sinds deze morgen,toen ik de laptop,opstartte een wijziging in de kleuren op men scherm.Ipv dat de achtergronden wit zijn zijn deze blauwgestreept.Of ik nu de pc meerdere malen heropstart of niet,er komt geen verandering.Alles blijft hetzelfde.
Ik heb net een systeemdiagnostics uitgevoerd op de grafische kaarten maar die geven geen problemen aan.
Laptop is "nieuw",3maand.Is nergens tegengestoten of gevallen.En hij word veilig opgeborgen

Iemand raad of een oplossing?

WeZZe
16 January 2009, 17:52
fotokes vergeten

http://img74.imageshack.us/img74/2084/knipselay1.th.jpg (http://img74.imageshack.us/my.php?image=knipselay1.jpg)

worf
16 January 2009, 17:57
Voor mij ziet deze foto er heel normaal uit hoor !

Fakke_Berto
16 January 2009, 20:13
Voor mij ook.

WeZZe
16 January 2009, 20:20
Idd,als ik de foto nu bekijk op men andere pc lijkt er geen probleem te zijn.
Aan wat zou het dan kunnen liggen?

compuchrisje
17 January 2009, 01:10
Je beeldinstellingen even nakijken? Mss vind je op je toetsenbord nog een extra toetsencombinatie om daar een mouw (streepke) aan bij te passen.

Rinaldo
17 January 2009, 07:26
Whahaha, :cool: als je een schermprint maakt, en je slaat deze op je eigen laptop bijvoorbeeld op als schermprint.JPG dan zie jij natuurlijk nog wel steeds die strepen waar je het over hebt doordat je die schermprint dan weer ziet op je laptop waarvan je beeldscherm dus blauwe streepjes geeft. Maar wij; die hier naar jou afbeeldings bestandje kijken met een normaal werkend beeldscherm zien jou laptop afwijkingen natuurlijk niet. Want die zit hoogst waarschijnlijk alleen in jouw eigen laptop beeld.

Dus je zal dus een foto moeten maken van je beeldscherm met je telefoon of een foto toestel. En deze dan weer moeten uploaden

Lijkt me logisch he. Dat hier nou niemand op komt.....

Maar misschien heb je per ongeluk je refresh rates (hz) of een andere beeldinstelling van je beeldscherm hebt gewijzigd. (misschien door een toetscombinatie?)
Dus probeer eens wat andere instellingen of zet je videokaart en beeldscherm eens terug op de default instelling. Dus klik eens met je muis met je rechter muisknop op een lege plek op je bureaublad en loop de instellingen eens door. De meeste laptops draaien overigens op een refresh rate van 60 Hz.

Succes.

WeZZe
17 January 2009, 13:39
heb de instelling geprobeerd maar daar verandert er niks mee
nieuwe foto zal mss beter zicht geven op het probleem

foto1 (http://img93.imageshack.us/img93/9017/p1701091124ec9.jpg)

g_man
17 January 2009, 15:24
Wezze, je linken werken niet... :)

Edit: ik heb het aangepast ;)

worf
17 January 2009, 16:36
duurd een eeuwigheid voor die pagina open is maar voor zover ik kan zien lijkt me dat toch een hardware probleem, anders es proberen met andere driver hé

carl
17 January 2009, 22:53
Doet mij een beetje terugdenken aan 256 kleuren of zoiets.
Volgens mij is het een probleem met de kleurinstellingen of met de kabel waarmee het scherm verbonden is. Je kan eens proberen om de kleuren te verzetten, dit doe je bij rechterklik, eigenschappen, instellingen en dan kan je ergens kiezen tussen 16 en 24 bit als ik me niet vergis.

PS: voor vista moet je na rechterklik, eigenschappen op scherminstelling of iets dergelijks klikken, volledig vanonder.

WeZZe
18 January 2009, 02:38
ik ga proberen de driver te herinstaleren.En als dat niet lukt wordt het garantie

Rinaldo
18 January 2009, 04:32
ik ga proberen de driver te herinstaleren.En als dat niet lukt wordt het garantie

Yep - lijkt mij een goed plan. Want het lijkt er wel een beetje op of je beeldscherm geen volledige VGA aansturing krijgt vanauit je videokaart.
Dit zie je bijvoorbeeld ook als je aanlogt op windows in veilige modus
waar al je drivers ook niet volledig worden geladen.

Succes en houd ons even op de hoogte.

Gr. Ro

WeZZe
19 January 2009, 02:32
Driver gedownmoad via de supportpagina va fujitsu.Het begint goed als ik het rar bestand aanklik.Het driver word op het eerste zicht geinstalleerd tot ik deze melding krijg.

http://www.pikipimp.com/pp/pimped_photo/s/image/40/639/903/Knipsel.JPG?ts=1232325038154