Volledige versie bekijken : Adoptie.....u doet maar!?



Dopey
17 January 2009, 20:56
Senator Els Schelfhout (CD&V) haalde onlangs een Congolees kindje naar hier met het oog op adoptie. Officieel is Emile tijdelijk naar ons land gebracht om medische redenen. De senator vond een achterpoortje in de strenge adoptieweten en kon zo een humanitair visum regelen. Op de koop toe was de senator er met een militair vliegtuig op uitgetrokken om het jongetje op de halen. De zaak zorgt voor ophef in het wereldje van de (kandidaat-)adoptiegezinnen. Zij zijn nl verplicht de volledige procedure te doorlopen, wat in de meeste gevallen toch emotioneel ook een zware dobber is. Heel je leven wordt onderzocht en uitgespit om er toch maar zeker van te zijn dat je goede adoptieouders zal zijn. Om nog maar te zwijgen van de kosten die dat allemaal met zich meebrengen. Maar blijkbaar (en voor de zoveelste keer in dit zottekot) zijn wetten en procedures er alleen maar voor de gewone bevolking. Mevrouw is senator, keurt wel mee wetten en besluiten goed, maar vindt blijkbaar dat die dus niet voor haar gelden. En nu is het balletje aan het rollen gegaan natuurlijk.SP.A-kamerlid David Geerts vindt dat voortaan alle adoptieouders militaire vliegtuigen mogen gebruiken om hun adoptiekindje naar België te halen. Lol....fantastische oppositie dat wij hier hebben :cool::D

frozenmermaid
17 January 2009, 21:58
Triest dat je geld en vindingrijkheid moet hebben om een kind te adopteren.
Zoveel vrouwen die ongewild kinderloos zijn moeten eeuwig wachten.
Versoepel dat gedoe dan toch eens!!!

Fakke_Berto
17 January 2009, 22:43
Het wordt wel eens tijd dat ze gans die procedure gaan versoepelen en versnellen.
Wat het meest tegen de borst stoot is dat ze nota bene een militair vliegtuig moest gebruiken. Van mij mag ze om te beginnen alle gemaakte kosten terugbetalen.

Obsessed
19 January 2009, 13:14
Triest dat je geld en vindingrijkheid moet hebben om een kind te adopteren.
Zoveel vrouwen die ongewild kinderloos zijn moeten eeuwig wachten.
Versoepel dat gedoe dan toch eens!!!
Door de hoge onkosten bevorderen ze de illegale mensenhandel dan ook nog eens hé.
Hoeveel kindjes worden er wereldwijd wel niet ontvoerd :eek:.

compuchrisje
19 January 2009, 23:33
Wie nooit in een adoptie procedure is geweest, kan zich niet voorstellen wat het juist betekent. Wie een probleem heeft met het opgeven van zijn privacy, begint daar best niet aan, want zelfs je voorgeschiedenis (ouders - grootouders) worden gescreend. Alles wat normaal gezien niet bekend wordt gegeven, moet je te grabbel leggen. Na x aantal tijd, die tot jaren kan oplopen, krijg je pas de toestemming om je kandidaat te stellen. En dan pas begint de adoptiemolen zelf, en die is al even rottig en langdradig. Als puntje bij paaltje komt, stel je vast dat je zowat een half huis hebt uitgegeven om héél misschien een jong kindje een nieuwe thuis te geven. Maar zo goed als zeker is dat er gebreken zullen zijn, die verzwegen zijn of geminimaliseerd.
Wie bang is om illegaal een kleintje naar hier te krijgen, zal wel wegen vinden, wij vonden ze ook. Rechtstreeks, mét goedkeuring van alle gerechtelijke instanties, het kàn, maar je moet er een enorme berg tijd, energie én geld in stoppen. Als koppel moet je daar dus compleet achter kunnen staan.
En daarom stuit het tegen de borst dat iemand zijn of haar positie kan gebruiken om die rompslomp te ontwijken. Mensen met een kinderwens weten wel hoe het voelt.

Sarana
20 January 2009, 20:22
Ik vind het ook spijtig dat adoptie ouders zo streng behandeld worden. Volgens de wet zijn adoptie ouders per definitie te wantrouwen, zo lijkt het wel. Sommige biologische ouders zijn het niet eens waard een kind te mogen opvoeden doordat ze het verwaarlozen of mishandelen en mensen die er echt al hun liefde voor over hebben worden dan zo zwaar op de proef gesteld en leeg geplunderd.

Een kennis van mijn ouders adopteerde een Chinees meisje. Ook bij hen duurde de procedure en het hele screeninggedoe tergend lang en als de tijd daar was dat ze eindelijk om hun kindje mochten gaan waren ze ook nog eens verplicht 2 weken in China te verblijven op hotel vooralleer ze hun kindje echt mee naar huis mochten nemen!! Dus ginder wordt je nog eens gewikt en gewogen.
Kassa, kassa!

dannyma
20 January 2009, 21:17
Inplaats van modder naar elkaar te gooien zouden we beter met elkaar samen werken en minder kibbelen om onze crisis op te lossen die kost veel meer dan dit 1 incident .
Je ga me toch niet zeggen als je morgen de zelfde kans kreeg en bevoordeeld wordt niet hetzelfde zou doen ?
Buiten dit weten wij helemaal niet hoe het gegaan is en waarom en wat was de reden om zo te handelen en daarom dat er eerst om opklaring wordt gevraagd .
Dan zo maar van de eerste keer iemand af te schieten .

Dopey
21 January 2009, 22:07
In plaats van modder naar elkaar te gooien zouden we beter met elkaar samen werken en minder kibbelen om onze crisis op te lossen die kost veel meer dan dit 1 incident .
Je ga me toch niet zeggen als je morgen de zelfde kans kreeg en bevoordeeld wordt niet hetzelfde zou doen ?
Buiten dit weten wij helemaal niet hoe het gegaan is en waarom en wat was de reden om zo te handelen en daarom dat er eerst om opklaring wordt gevraagd .
Dan zo maar van de eerste keer iemand af te schieten .
Pretty insensitive als je het mij vraagt. Mensen die de procedure moeten doorlopen gaan je echt geen gelijk geven. Je kan en mag dit niet gaan vergelijken met de crisis. Btw, het leven gaat door hoor, zelfs met een crisis. Ik zou me er niet al teveel door laten meesleuren. Ik zeg niet dat de toestand niet ernstig is, maar we leven toch nog hé. En als ik hoor wat voor kerstcadeau's er deze keer weer uitgedeeld, hebben we van de crisis nog niet veel last. Zeker die gasten uit de auto industrie niet, die hebben het weer voor mekaar gekregen dat ze tijdens hun tijdelijke werkloosheid nog ongeveer hetzelfde blijven binnenrijven. Maar we wijken af....Hoe het eigenlijk gegaan is, is al wel heel duidelijk naar voor geschoven. Het mens heeft gewoon misbruik gemaakt van haar positie en zo aan een paar belangrijke koorden kunnen trekken.....dat is er gebeurd. En het is gewoon een kaakslag voor al diegenen die de procedure braafjes volgen, en wij zouden haar niet mogen afschieten (as a matter of speech hé) ???? Ik zou zeggen: waar is mijnen tweeloop (ook figuurlijk hé)??? Lol.


Je ga me toch niet zeggen als je morgen de zelfde kans kreeg en bevoordeeld wordt niet hetzelfde zou doen ?Er mag toch wel een zekere integriteit van onze senatoren verwacht worden zeker? Of ik het zou doen? Geen idee, maar ik neig naar een "nee".