Volledige versie bekijken : Het AVCHD formaat ?



arthurke
17 January 2009, 21:26
Hallo

Sinds kort zijn wij in het bezit van een digitale camera, de CX11 van Sony, die opneemt op memory stick. En ik heb hier een paar vraagjes over :

Dit is een full HD camera, maar als ik opneem in Full HD kan ik met mijn memory stick van Sony 28 minuten filmen... Dus die opname stand gebruik ik niet. Maar ik gebruik wel de HD film kwaliteit van 9M. Dus dan kan ik 56 minuten filmen. Als ik deze beelden op mijn pc zet, krijg ik allemaal AVCHD bestanden, die ik kan openen en bekijken via de player die bijgeleverd zit. Nu zou ik graag die filmpjes wat bijknippen en in de juiste volgorde zetten, en aan mekaar plakken. Maar welk programma gebruik ik daar best voor ? Ik zoek een simpel gemakkelijk programma, maar het mag ook moeilijk, maar wel kwaliteit, ik wil er wel desnoods voor betalen.

En dan zou ik ook graag nog die filmpjes allemaal op DVD zetten, en dan in de dvd speler steken en afspelen. Maar ik met welk programma doe ik dit best ? En ik heb gehoord dat je ze dan nog moet converteren naar MPEG2 anders kan een normale DVD speler dit niet afspelen is dit zo ? En welk gratis programma bestaat er hiervoor, of tenzij dat dit samen met het vorige zit :-)

Ik hoop dat iemand mij hier een antwoord op kan geven..

Bedankt!!!

Fakke_Berto
17 January 2009, 22:08
Het is misschien het moment om een trial van Sony Vegas te downloaden en te testen. Deze NLE ondersteunt AVCHD. Deze trial blijft 30 dagen werken. Probeer het eens.

arthurke
17 January 2009, 23:31
Het is misschien het moment om een trial van Sony Vegas te downloaden en te testen. Deze NLE ondersteunt AVCHD. Deze trial blijft 30 dagen werken. Probeer het eens.

Dit programma is nog wat TE moeilijk voor mij, zo uitgebreid hoeft het ook weer niet :-)

Fakke_Berto
18 January 2009, 19:21
Eens je weet hoe het in elkaar zit zal je merken dat het allemaal heel logisch in elkaar zit. Het is al bij al simpeler dan je zou vermoeden. Hij is vooral heel stabiel. Ik gebruik Vegas al jaren en wil geen andere meer.

arthurke
18 January 2009, 22:43
Ik zal eens proberen, en kan je avchad op dvd branden en afspelen in een dvd speler ?

Merel
18 January 2009, 23:25
https://www.adobe.com/cfusion/tdrc/index.cfm?product=premiere%5Felements&loc=en%5Fus&tt=P%5FUS%5FFP2%5FPRE%5FMN&promoid=121DJGSC%5FP%5FUS%5FFP2%5FPRE%5FMN

Fakke_Berto
19 January 2009, 20:12
Hier vond ik er wat meer uitleg over. Heel interessant.
http://www.scribd.com/doc/8912543/Mpeg-Hd-Avchd.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.

arthurke
22 January 2009, 21:09
En mijn ander vragen ?

Kan ik avchd afspelen in dvd,(Nee) en met welk programma brand ik ze ? Gewoon als backup

Baloeke
22 January 2009, 22:41
Je zal dat bestand wel kunnen branden op een DVD, maar je zal het enkel via je pc/laptop kunnen zien met het bijgeleverd programma van je camera.
Ik denk zelfs een freeware programma gevonden te hebben. AVS video Converter (http://avs4you.com/AVS-Video-Converter.aspx?type=GoogleAdWordsContent). Op die site is een handleiding te vinden, wel in het Engels.