Volledige versie bekijken : vraag hoe bestanden met diverse schijven met elkaar werken



salmax
18 January 2009, 00:17
heb een vraag over hoe pc windows en pc werken met mappen filmdocumenten enz

ik download films muziek enz die ik opslaag onder mijn documenten in mijn c waar mijn windows xp besturingsprogramma ook staat die schijf is 160gb groot 1st

nu heb ik nog een externe harde schijf overlaatst in winkel laten inbouwen
die d en i noemen grote is 500 in 2 partitutie van bijna elk de helft
omdat mijn c onder de 50% staat zou ik een deel van c naar mijn lege d willen kopieren of i maar kan ik programmas films games en documenten ik op d of i zet nog bekijken

maakt het wat uit waar je documenten opslaat om ze te openen spelen ?

dannyma
18 January 2009, 01:55
Je kan c:windows clonen naar d: met de versie van acronis 2009 .
http://www.acronis.com/homecomputing/products/trueimage/
En daarna d: laten opstarten inplaats van c: ;).

salmax
18 January 2009, 12:32
dus bedoel je alles van c naar d te zetten
is er geen andere oplossing
om c te houden en d als opslag te gebruiken
160gb om mij te dwingen pc soms op te moeten ruimen

Dopey
18 January 2009, 12:46
Voor zover ik kan volgen, kan je gewoon je films en dergelijke gewoon knippen en plakken naar een andere schijf hoor. Is helemaal niets moeilijk aan. Als de andere hd in partities is opgedeeld, en je windows herkent deze ( dus als je ze ziet staan onder 'Mijn Computer') kan je ze gewoon verplaatsen van C:\ naar eender welke lokatie. Zo win je dus terug plaats op je C:\ :good:

salmax
18 January 2009, 13:49
dus waar het ook staat d i of ander c haalt het op om te oepenen

Dopey
18 January 2009, 14:37
Yep, ne computer is iets straf hé :D:lol:

salmax
18 January 2009, 15:34
tja
precies domme vraag

Dopey
18 January 2009, 16:10
Regel één: domme vragen bestaan niet, alleen domme antwoorden (zoals dat van mij hierboven lol):bow:

salmax
18 January 2009, 21:03
thx deze mag gesloten worden is mij gelukt

PeterN
20 January 2009, 01:03
zou ik een deel van c naar mijn lege d willen kopieren of i maar kan ik programmas films games en documenten ik op d of i zet nog bekijken

maakt het wat uit waar je documenten opslaat om ze te openen spelen ?

Ik heb even je topic terug geopend om even iets toe te voegen om volledig te zijn ;)

Alle dingen die je als bestand op uw schijf zet of download zoals film,muziek, documenten, foto's ... etc kan je gewoon kopieren zonder enig probleem naar een andere schijf zoals reeds gezegd.
Maar.. als je spreekt over games is dit niet zo. Alles wat je hebt 'geinstalleerd' zoals programma's (tekstverwerker, games, ...etc) mag je niet verplaatsen en moet je op de schijf laten staan waar je ze op hebt geïnstalleerd.

Dit maar om volledig te zijn ;)

Dopey
21 January 2009, 21:39
Maar.. als je spreekt over games is dit niet zo. Alles wat je hebt 'geinstalleerd' zoals programma's (tekstverwerker, games, ...etc) mag je niet verplaatsen en moet je op de schijf laten staan waar je ze op hebt geïnstalleerd.

Das iets waar veel mensen zich op verkijken.