Volledige versie bekijken : Muziek halen uit Powerpoint



gliek
19 January 2009, 00:40
Ik werk met Windows XP en Office 2003. Muziek toevoegen heb ik al geleerd, waarvoor dank, maar soms krijg ik een pps met mooie muziek die ik terug uit die pps zou willen halen. Maar als er geen "luidsprekericoontje" op de pps staat kan je de eigenschappen niet bekijken en ook het geluidsbestand niet zien.
Is er een manier om muziek uit een pps te halen ???

compuchrisje
19 January 2009, 01:26
Kopieer de powerpoint, zet hem in dezelfde map, maar druk meteen erna op het nieuwe bestandje (Kopie van...pps). Geef een duw op F2 om het te hernoemen en verander de -s van pps in een t (ppt). Bevestig met Ja bij het berichtvenster dat je krijgt.
Open deze, als er geen beveiliging op staat, kan je nu naar het menu Bestand gaan en kiezen voor 'opslaan als'. Kies daar 'Opslaan als webpagina'. Nu krijg je een venster waar je het bestand moet publiceren; in het onderste keuzevenstertje scroll je even naar beneden om te kiezen voor 'Opslaan als webpagina'.
Je zal zien dat er een nieuwe map is bijgekomen 'Bestanden van kopie van..', hierin vind je alle dia's én de muziek!

theo2602
24 January 2009, 12:27
Ik krijg na het drukken op F2 helemaal geen mogelijkheid om te veranderen in PPT, want PPS staat er niet op. Dus de vraag om te bevestigen komt er helemaal niet. Dus: links of rechts 'drukken' (klikken?) op kopie van...

compuchrisje
25 January 2009, 00:22
Dat komt omdat de optie 'Extensies voor bekende bestandstypen verbergen' staat aangevinkt. Je kan het uitschakelen door in het menu Extra - mapopties - tabblad Weergave het vinkje weg te halen. Bevestig met Toepassen en OK.
Je klikt na selectie met de rechtermuisknop, waar je bijna helemaal onderaan in het snelmenu de optie 'Naam wijzigen' zou moeten vinden. Doe daarna zoals hierboven al is verteld.

theo2602
28 January 2009, 14:25
CompuChrisje, ik heb dat gedaan en het werkt. MAAR ik probeerde opnieuw door het bestand met PowerPoint te laden en dan ONMIDDELIJK op te slaan als webpagina en dat lukte ook. Theo