Volledige versie bekijken : Vista driver



papypc
19 January 2009, 16:37
Mijn kleindochter heeft een fototoestelletje met USB aansluiting om de fotos rechtstreeks te downloaden op PC.
Hierbij zit een CDtje met o.a. een driver PAC7312.
Deze driver werkt niet onder Vista home premium 64b (geweigerd bij installatie).
Weet iemand of er een Vista versie bestaat ?

Baloeke
19 January 2009, 16:41
Normaal gezien is er geen software nodig om foto's, genomen met een digitale camera. Men krijgt een extra harde schijf, die dezelfde grote als het geheugenkaartje dat in het toestel steekt.
Die driver is meestal bedoeld om gebruik te maken van de extra bijgelverde software.
Als je nu eens het merk en type vermeld van dat toestel kan er verder gezocht worden.

papypc
19 January 2009, 16:46
Dank u voor de snelle reactie Baloeke.
Heb nog het toestel nog de Cd bij mij.
Ga het vanavond even na bij mijn dochter en kom terug met wat meer info.

namaste
19 January 2009, 23:43
Inderdaad, alle apparaten die via usb moeten worden aangesloten vereisen geen aparte drivers.. (daarvoor zijn de usb drivers die maar éénmaal moeten worden geïnstalleerd)
Maar het kan wel zijn dat een gps,fototoestel of mp3 alleen bestanden wil overzetten op pc of vice versa via een bijgeleverd programma op een cd/dvd.

papypc
26 January 2009, 18:22
@namaste : Dit is idd het geval
Had het toestelletje eindelijk te pakken en heb wat getest op mijn PC (OS is XP Pro) : het werkt mits installatie van MyDSC2.
PROBLEEM : de versie waarover ik beschik van MyDSC2 is niet compatiebel met de Vista (64b) op de PC van mijn dochter.
VRAAG : bestaat er een Vista versie van ?
Mocht iemand mij die kunnen bezorgen maakt zij/hij een gelukkig boeleke van 6 jaar jong (mijn kleindochter)
Dank u bij voorbaat.

namaste
26 January 2009, 20:57
Na lang zoeken via google en talloze forums te hebben gelezen heb ik eindelijk de juiste link gevonden :). (wat je al niet doet om een kind gelukkig te maken he :p )

Blijkbaar wordt het programma niet zomaar overal aangeboden :), maar heb dan toch een link gevonden:

http://dvrmstompeg.googlepages.com/setup.zip (http://dvrmstompeg.googlepages.com/setup.zip)


Al kan ik het programma in de verste verte voor niets gebruiken, ik heb hem dan wel eerst getest op mijn vista 32bit OS, en ik kon het programma perfect opstarten.
Dus zou het voor jou ook geen probleem mogen zijn :).

papypc
27 January 2009, 12:05
Dank u namaste
Stelde de vraag niet uit gemakzucht, maar kon niets concreet vinden.
Had ook zitten zoeken via o.a. google en belandde op verschillende berichten en forums, maar vond er meer klachten dan wat constructiefs, en geen enkele waar de Vista compatibiliteit werd verzekerd. Via M$ werd er eentje gedownload, maar die deed het helemaal niet ??
Zal het even testen van zodra ik bij mijn dochter kom (woont niet direct in de buurt!)
en laat je zeker iets weten.
Nogmaals nen dikke merci:bow:

namaste
27 January 2009, 23:00
Stelde de vraag niet uit gemakzucht, maar kon niets concreet vinden.



Dat suggereerde ik ook helemaal niet hoor :)

En dat is graag gedaan ;)