Volledige versie bekijken : updaten van beveiligingsprog lukt niet



Sarana
20 January 2009, 12:20
Hallo,

Ik ben momenteel aan het uitzoeken welke beveiliging ik op mijn vista pc zou zetten en werk voorlopig met trials.
Ik probeerde eerst panda internet security maar die vond de server niet om up te daten. Ik dacht dat dit een slechte trial was en downloadde daarna (na wissen van panda uiteraard) Nod 32 ook een trial.

Deze wil nu ook niet updaten. Geeft foutmeldingen en doet niks.

Nod 32 zou geen firewall hebben dus had ik windows firewall ingeschakeld gelaten. Ik heb Nod32 ook al bij de toegelaten progs aangevinkt in windows firewall maar dit helpt niet.

Welke instelling van Vista kan nog veroorzaken dat updaten niet lukt?

Ik denk dat ik Norton internet security ga aankopen die stond er op als trial bij aankoop van de pc en die draaide correct.

Sarana
20 January 2009, 18:52
Het is opgelost.
In de softwarewinkel zeiden ze dat een trial nooit kan geupdate worden.

Weer iets dat ik weet.

Wilde Norton Internet Security kopen maar was uitverkocht. Heb dan maar Bitdefender total security gekocht. Die is nog geldig voor 2 jaar ook dus komt goedkoper uit.
Lijkt voorlopig goed te gaan. Updates werken en scan lukt ook.

Er mag een slotje op.

dannyma
20 January 2009, 21:35
Ik heb dit jaar geluk gehad normaal kost de antivirus waar ik momenteel mee werk 89 euro en ik heb hem kunnen kopen aan 34 euro waarschijnlijk foutje .
Volgende dag nog is gaan zien en ja hoor ze waren weg geen van 34 euro niet meer ;).

berger
20 January 2009, 21:39
Ik zou nog kunnen begrijpen dat het eigenlijk programma van een trial versie niet kan worden bijgewerkt, maar de virusdefinities toch wel. Anders hebt ge na een week of zo zeker een virus binnen met een trialversie. Die softwarewinkel heeft u wat wijs gemaakt denk ik.

dannyma
20 January 2009, 21:47
Ik zou nog kunnen begrijpen dat het eigenlijk programma van een trial versie niet kan worden bijgewerkt, maar de virusdefinities toch wel. Anders hebt ge na een week of zo zeker een virus binnen met een trialversie. Die softwarewinkel heeft u wat wijs gemaakt denk ik. Ik denk het ook anders zouden alle trials die je via boekjes kan kopen allemaal niet update'n toch heb ik er al veel uit geprobeerd met als uit komst vroeger panda maar onlangs overgestapt naar norton 360 en norton internet security 2009 .
Die ik eerst als trial had geinstalleerd en daarna heb gekocht ;).

Sarana
21 January 2009, 23:42
Wel, ik dacht eigenlijk ook dat een trial die je niet kan updaten totaal zinloos is. Dan is je pc toch niet beschermd als je die een maand laat draaien op een niet bijgewerkte scanner? Toch bekeek zei me met een gezicht van: " Nogal wiedes dat dat niet lukt. Wist je dat nog niet?"
Ik kon hier zowel de trial van Panda als die van Kaspersky niet updaten.
Weet nog altijd niet waarom.
Ik wilde eigenlijk ook de norton internet security 2009 maar ze hadden enkel een upgrade ervoor liggen.
Bitdefender had ook goede reviews en daarom heb ik die maar genomen omdat ik geen zin had om nog lang zonder goede bescherming op mijn pc te werken.
Vond ook wel dat die vrouw van die winkel rare info gaf.
Zo vertelde ze ook dat die worm die nu de ronde doet enkel netwerken treft en dus volgens haar onschadelijk was voor de gewone pc-gebruiker! Als je zelf geen server had was er niks aan de hand zei ze.
Maar wat is het internet dan volgens haar? Toch een wereldwijd netwerk?
Ze heeft duidelijk een klok horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt.

Spijtig genoeg is dat in vele winkels het geval. Ze verkopen vanalles maar enige kennis erover dat is teveel gevraagd.:damn: