Volledige versie bekijken : Nieuwe PC



Leetaapje
20 January 2009, 21:46
Hallo,

Ik ben van plan een nieuwe pc te kopen. ik speel graag spelletjes. dus een hele goede videokaart zou fijn zijn:) maar ik heb niet verstand van nieuwe PC's

Alvast bedankt,
Leetaapje

Niels
21 January 2009, 00:16
Wat is je budget? Wil je XP of vista? eentje uit een winkel bij je op de hoek, of samengesteld? Wat zijn je verdere eisen? - Niels

Leetaapje
22 January 2009, 17:09
Ik weet niet welke beter is Xp of Vista, Waarschijnlijk vista denk ik. het liefst samengesteld. hij moet ook wel snel zijn, goede geluidskaart + videokaart. naar mijn budget kijk ik nog uit. ik zou eerst willen weten hoe duur het zou moeten zijn.

Sinkfun
22 January 2009, 17:17
ok,...

maar toch ben je nog steeds redelijk vaag.

'spelletjes' bedoel je daarmee de laatste nieuwe games, of internetspelletjes,...
En snel, goed,...

Als ik het zo voor me zie zou je graag een high-end pc hebben,... waarom bekijk je dit (http://www.minatica.be/showthread.php?t=58462) niet eens.


grtz. Dark

namaste
22 January 2009, 17:34
Ik weet niet welke beter is Xp of Vista, Waarschijnlijk vista denk ik. het liefst samengesteld. hij moet ook wel snel zijn, goede geluidskaart + videokaart. naar mijn budget kijk ik nog uit. ik zou eerst willen weten hoe duur het zou moeten zijn.


-Mja als je nog niet met xp of vista hebt gewerkt, zou ik voor vista gaan, met xp investeer je in het verleden.( komt waarschijnlijk kritiek op mja :D)
-Een aparte geluidskaart heb je niet echt meer nodig deze tijd, de standaard ingebouwde geluidskaarten op moederborden zijn vergelijkbaar met een aparte geluidskaart (ook wel niet alle, maar dat is weer iets anders). Tenzij je dan weer ongeloofelijke goede boxen hebt, met heel zuivere kwaliteit, dan zou ik er nog wel een aparte geluidskaart in steken.
-Je wilt eerst weten hoe duur het moet zijn..? Die vraag stellen wij juist aan jouw.. wij kunnen toch niet beslissen hoeveel jij moet uitgeven. Je hebt pc's van 400, 600,1400,2000,... €. Hoe hoger de prijs, hoe 'beter' en 'sneller' zoals jij dat formuleert, de pc wordt hé.

Dus geef een bedrag of prijs range wat we mogen besteden, en dan zullen we een aantal samengestelde pc's geven.

En ik wil ook even opmerken, voor de leken, als je vraagt voor een pc samen te stellen, kijk dan ook eerst even naar de samengestelde configuraties die G_man elke maand samensteld. Die staan er niet voor niets he :D.

ps: verduidelijk inderdaad ook: spelletjes (laatste nieuwe games? budget games? online games?)

wackojacko
26 January 2009, 02:11
Ik heb pas ook een nieuwe gekocht voor 1300 euro
laaste nieuwe games afspele is geen probleem. Heb veel uit het high end systeem van december gehaald dus euh zou er zeker is gaan kijke, want G-man doet dat goed ;-)
Ben benieuwd of de high end config van januari veel met dat van mij gaat verschillen....

Sarana
26 January 2009, 14:48
Microsoft stopt ook met ondersteuning van Windows XP in 2014. Is nog wel even maar je kan daar ook best rekening mee houden.
Een besturingssysteem dat je niet meer up to date kan houden heeft na een tijd toch beveiligingslekken waardoor je meer last van virussen enzo kan krijgen op je pc.

Ikzelf heb nu een kleine 2 maand een HP Pavilion 9350 en die heeft een hele goede grafische kaart en kan vlot meerdere taken aan. Voor de hele snelle games denk ik dat je een nog zwaarder systeem zal moeten aanschaffen alhoewel ik reviews over mijn pc gelezen heb waarin fervente gamers met mijn systeem alles kunnen draaien. HP geeft ook een goede service na verkoop. Ook iets belangrijks natuurlijk.

Sommigen zweren bij een zelf samengestelde pc maar dan moet je al een pc-winkel vinden die echt naar jouw wens iets wil samenstellen en dit kost ook meer tijd. De meeste die ik bezocht steken gewoon een papier onder je neus met de systemen die je bij hen kan krijgen en die moet je dan nemen zoals zij die maken. Geen eigen inbreng dus. Tenzij je natuurlijk zelf handig bent en zelf aan de slag kan met de onderdelen dan scheelt het wel in prijs.

Denk ook eens na of je nog extra's nodig zal hebben zoals b.v. een hogere kwaliteit boxen, een ander scherm. Voor games is het toch aangenamer dat je het geluid in goede kwaliteit hoort en de ingebouwde boxen van een pc halen meestal nooit echt goede kwaliteit. Dat bepaalt ook het prijskaartje.

Lees ook veel reviews over computermerken zo kom je heel wat te weten.

Succes met je zoektocht:good:

Niels
26 January 2009, 16:06
Over die HP 9350 die je zegt, die heeft volgens google een Nvidia 9500. Dat is een mid-range kaartje, die kan echt niet de games van nu spelen op high hoor ;)

Sarana
27 January 2009, 19:15
Ja, zal wel zo zijn. In de review stond: geschikt voor mainstream gaming. Wat dat ook mag betekenen.

Dommi
27 January 2009, 23:45
de 4870 zijn goeie kaartjes

Leetaapje
30 January 2009, 17:02
ok, nou de spelletjes. Ik speel graag de nieuwste spelletjes, de internet games speel ik niet. ik zou denken dat ik niet meer dan €1500 euro wil uitgeven. ik heb nu alleen gewerkt met XP. de pc hoeft niet toppie toppie snel te zijn.

krikke
30 January 2009, 19:29
Hoi, ik zoek ook een nieuwe PC te kopen. De PC hier voorgesteld als high end mid etc Waar zijn die te verkrijgen of moet je ze zelf in elkaar steken. Mijn PC moet niet dienen om te gamen maar moet wel snel zijn mijn oude loopt behoorlijk traag en start pas na 15min echt goed op hij is wel 7 j oud en nog nooit een opkuis gehad, alles is nu bijna stuk dvd speler, dvd brander etc
gtroetjes

Niels
31 January 2009, 00:45
ok, nou de spelletjes. Ik speel graag de nieuwste spelletjes, de internet games speel ik niet. ik zou denken dat ik niet meer dan €1500 euro wil uitgeven. ik heb nu alleen gewerkt met XP. de pc hoeft niet toppie toppie snel te zijn.

Kun je een voorbeeld noemen wat voor 'n spellen je zoal speelt?

Niels
31 January 2009, 00:45
Hoi, ik zoek ook een nieuwe PC te kopen. De PC hier voorgesteld als high end mid etc Waar zijn die te verkrijgen of moet je ze zelf in elkaar steken. Mijn PC moet niet dienen om te gamen maar moet wel snel zijn mijn oude loopt behoorlijk traag en start pas na 15min echt goed op hij is wel 7 j oud en nog nooit een opkuis gehad, alles is nu bijna stuk dvd speler, dvd brander etc
gtroetjes

Maak anders even een nieuw topic hierover ;)

Leetaapje
31 January 2009, 09:44
uhhhm, Cod4? ik probeer hier Medieval op te spelen maar de pc valt steeds uit bij een spel. het enigste spel dat ik hier goed kan spelen is Mohaa

Niels
31 January 2009, 11:20
En heb je zelf nog muis/toetsenbord/speakers/beeldscherm? Of printer/weetikveelwatnogmeer? Of wil je die nog erbij kopen? - Niels

Leetaapje
31 January 2009, 13:32
nou, opzich heb ik de muis/toetsenbord/speakers/beeldscherm zelf al maar het ligt eraan hoeveel de prijsverschil is. want mijn dingen zijn niet echt heel goed.

Niels
31 January 2009, 13:51
Ligt eraan wat je wilt he, als je nu een muis & toetsenbord hebt die het nog prima doen, geen probleem, zelfde geld voor printer, en beeldscherm & speakers ook.. Maar stel je wilt een groter beeldscherm, of 5.1 speakers ipv 2.0/2.1 (of koptelefoon) scheelt dat ook weer.. als je naar een 19 inch beeldscherm gaat of 24inch veranderd ook weer wat aan de prijs ;) - Niels

Leetaapje
31 January 2009, 14:06
wat is het verschil tussen een 19 inch en 24inch? opzich heb ik zelf een koptelefoon. ik heb geen printer nodig.dus een plat beeldscherm zou wel fijn zijn

Niels
31 January 2009, 16:02
19-24 inch (of tussenin, of zelfs nog groter) is dus de grootte van het beeldscherm... Deze foto is een 19inch scherm: http://i89.photobucket.com/albums/k224/revalations/DJ.jpg Deze een 24 inch: http://www.cgarena.com/freestuff/tutorials/maya/lastelf/fox_comp.jpg

Leetaapje
1 February 2009, 18:08
ok, ik denk daartussenin ergens nog wel in de buurt van de 19 inch

Niels
1 February 2009, 19:59
Hoi,

Dit is totaal 1100 euro ong.
http://tweakers.net/ext/pricewatch/?Action=Winkelkar&Koekje=160716%2F1%2C167247%2F1%2C223727%2F1%2C2218 21%2F1%2C161725%2F1%2C221449%2F1%2C162341%2F1%2C20 9921%2F1%2C209933%2F1%2C218616%2F1

Als je nog beter wilt zou je evt nog wat dingen kunnen vervangen met nog betere dingen.. Het is wel met Vista omdat XP alleen in het engels is (de 64 bit versie)
En een 22inch beeldscherm.

- Niels