Volledige versie bekijken : Probleem met update KB952069 winxp



vuurvliegje
22 January 2009, 11:32
Ongeveer een 2 weken geleden kreeg mijn moeder op haar laptop (winxp) een update de KB952069. Zij installeerde deze maar de update kwam terug. Ikzelf had niet eerder de tijd om er naar te kijken. Dus gister ging ik er naar kijken en ik installeerde de update. Na het opnieuw opstarten kwam de update weer terug.

Via internet zoeken leverde geen resultaat op. Wel vond ik op internet de pagina van die update: http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=nl&FamilyID=ad76fcf3-a2f9-4e36-bd1b-c1536749173c.

Dus die handmatig geprobeerd maar ook zonder resultaat. Wie weet hoe dit op te lossen?

peenif
22 January 2009, 13:13
Naar ik zie in mijn updategeschiedenis is dit een beveiligingsupdate voor windows XP service pack 3 en werd bij mij op 17 december jongstleden automatisch geïnstalleerd.
Heeft uw moeder service pack 3 ?

vuurvliegje
22 January 2009, 15:52
service pack 3 staat erop.

peenif
22 January 2009, 16:24
Kunt U dan even nazien in de updategeschiedenis of die er reeds opstaat en of die goed is geïnstalleerd (groen icoontje), zoals ik reeds schreef bij mij gebeurde die op 17 december.

vuurvliegje
22 January 2009, 16:39
Het lastige van winxp vind ik dat die updategeschiedenis op de website van windowsupdate staat. Ik heb daar gecontroleerd. Het volgende constateerde ik:

Sinds omstreeks 12 december staat de update er elke dag op. Steeds met een groen vinkje. Alleen op 14 december is het een keer mislukt. Voor de rest staat ie er elke dag op en dat het gelukt is.

sykke
22 January 2009, 16:42
verwijder eens de update en laat hem dan automatisch installeren ofwel handmatig,kan zijn dat er iets fout gelopen is toen

vuurvliegje
23 January 2009, 10:35
Helaas is ook dat niet de oplossing.

De stappen die ik gevolgd heb:
- In configuratiescherm software selecteren en dan ook de updates aanvinken
- Update KB952069 verwijderd (stond onder windows mediaplayer) geinstalleerd op 10 december
- Laptop opnieuw opgestart
- Toen verscheen het schildje weer dat er een update was.
- Deze geinstalleerd maar na een paar minuten verscheen het schildje weer en toen ik keek was het dezelfde update.

peenif
23 January 2009, 11:49
Er zijn nog mensen met hetzelfde probleem, hier lijkt mij de oplossing te staan :

http://www.vistaheads.com/forums/microsoft-public-windowsupdate/315005-problems-installing-security-update-windows-service-pack-3-a-2.html

En ook hier eens lezen :
http://www.pcmech.com/forum/showthread.php?t=203865

Ik denk dat U best een uninstall doet van WMP met al zijn updates en dan herinstalleren - eventueel in veilige modus.

vuurvliegje
28 January 2009, 12:33
Sorry voor mijn late reactie maar ik had tot op heden nog even geen tijd.

Ik heb de links van Peenig bekeken. In eerste instantie wordt er in een post gesproken over het verwijderen van de update map (downloads). Dat heb ik gedaan maar geen resultaat.

Vervolgens maar WMP 11 verwijderd met de updates. Na het herinstalleren van WMP 11 werd er gelijk geupdate en toen was het probleem verholpen. Allen zeer hartelijk dank!