Volledige versie bekijken : Externe HD Toschiba 1T



kabarka
24 January 2009, 23:36
Toen ik deze hd kocht en aansloot op de ps3 had deze zijn normale grootte. Nu heb ik een format gedaan en wat bleek.. ze werd niet meer herkend door ps3.

Beetje gezocht en nu bleek dat ik deze moet formateren naar FAT32. Als ik ze formateerd naar dit, dan is ze nog minder dan de helft groot. Wie kan mijn mijn vertellen hoe ik deze schijf volledig kan gebruiken (1T) in fat32 formaat ?

Mvg,

Kabarka

carl
27 January 2009, 08:02
Het zou normaal gezien geen probleem mogen zijn. FAT32 ondersteunt schijven tot 2 GB. Je kan eens proberen om het volgende te doen:
Rechterklik op computer/mijn computer
dan beheren/manage
in de sectie opslag/storage kies je voor disk management/schijfbeheer
Daar kijk je eens goed welke je externe schijf is (hij moet aanegsloten zijn) en klik je rechts op de partitie(s) en kies je voor verwijderen. Als de schijf 1 grote lege ruimte is rechterklik, nieuwe partitie en formatteren als FAT32.
Bedenk wel dat je met FAT32 geen bestanden groter dan 4GB kan opslaan.

kabarka
27 January 2009, 19:58
Het zou normaal gezien geen probleem mogen zijn. FAT32 ondersteunt schijven tot 2 GB. Je kan eens proberen om het volgende te doen:
Rechterklik op computer/mijn computer
dan beheren/manage
in de sectie opslag/storage kies je voor disk management/schijfbeheer
Daar kijk je eens goed welke je externe schijf is (hij moet aanegsloten zijn) en klik je rechts op de partitie(s) en kies je voor verwijderen. Als de schijf 1 grote lege ruimte is rechterklik, nieuwe partitie en formatteren als FAT32.
Bedenk wel dat je met FAT32 geen bestanden groter dan 4GB kan opslaan.
Dat had ik allemaal geprobeerd. Ik heb er twee dagen zitten op zoeken, het werkte zelfs niet met Partition Magic. Ik kon schijf maar in partities verdelen van 196 mb. Op zich geen probleem, maar ps3 herkende steeds maar 1 partitie. Ook het programma swissknife heb ik geprobeerd. Met dit programma kon ik maar één partitie maken van 420 mb. Na dus heel wat zoekwerk verricht te hebben ben ik op het programma Acronis Disk director suite gestoten. Met dit programma heb ik de gehele schijf in een paar min kunnen omzetten naar Fat32.

Toch bedankt om te helpen.:-)

Groeten,

Pascal