Volledige versie bekijken : filmfragment naar photo



cowboy1
25 January 2009, 13:48
Zit met een vraag, goede vrienden van ons hadden een paar weken geleden een doop van een kleine gehad.
Ze hebben deze gefilmd maar ook foto's gemaakt;
Maar door iets te doen wat ze zelf niet weten zijn er totaal geen foto's gelukt maar wel de film.
Mijn vraag is nu met welke software kan ik van deze film toch foto's proberen van te maken van goede kwaliteit, zodat zij toch nog een herinnering hebbenvan deze doop.
Wie kan mij hier bij helpen.....
Weet dat ik wel een image kan capturen maar had eerder gedacht aan software waarbij ik het filmfragment beeld per beeld te zien krijg en dan er een photo van maken. Dat had ik gedacht.


THX...KEEP IT COUNTRY

frozenmermaid
25 January 2009, 14:08
Mijn man is videograaf en werkt met Adobe,premiere pro, de beelden die je "captured" zijn redelijk, maar halen het niet bij echte foto's. Men mindere programma's ga je nog slechtere foto's hebben omdat de resolutie van film lager is, maar alles beter dan niks.
Misschien kan je een proefversie van premiere pro downloaden?

Kapstertje
25 January 2009, 15:17
In Windows moviemaker kun je ook snapshots maken.

papypc
27 January 2009, 18:59
Zoals Kapstertje zegt, met Windows Movie Maker.
Je kan de film makkelijk in kleine clips gaan delen, en zo van de gewenste fotos een snapshot maken.
Heb het even getest met een filmpje opgenomen van TV, en het geeft toch redelijk resultaat (zie jpg in bijlage).
Desnoods kan je het nog gaan bijwerken met andere progjes, bv Picasa (freeware)

maro
18 February 2009, 19:23
Ik heb dit probleem ook gehad bij de gouden bruiloft van mijn zus
Na lang zoeken ben ik bij een programma uit gekomen dat fantastich werkt
Het kan zoveel foto's maken van de film als je wil.
Het programma heet : FRAPS... met google vindt je het wel.

Gemakkelijk te gebruiken.Je kan een mooie fotoreeks maken van de film