Volledige versie bekijken : Siemens handset vindt basisstation niet meer



biep
26 January 2009, 10:01
Ik heb een telefooncentrale SIEMENS OPTIPOINT 500 BASIC. Ook een Siemens handset Gigaset SL1 die ik weinig gebruik maar perfect werkte.
Nu sedert vrijdag zie ik dat hij telkens aangeeft te zoeken naar het basisstation. Wat ik ook doe, het lukt met niet het basisstation te vinden met dit toestel, dus ik kan niet meer handenvrij bellen.
Na contact met Siemens zeiden die mij dat de handset stuk zal zijn, terwijl deze altijd op mijn bureau staat en zelden wordt gebruikt. Ik kan bijna niet geloven dat deze stuk is. Ze bieden mij een ander toestel (de SL370) aan voor 120 € (dat ik elders voor 99 € vindt) alsook 94 € per uur verplaatsing én installatie, vandaar dat ik probeer het zelf op te lossen.
Moest ik nu zeker zijn dat hij dus idd stuk is koop ik het vervangende toestel zelf voor de goedkopere prijs en installeer ik ook zelf, maar ik wil wel zeker zijn dat ik geen goed toestel in de vuilbak gooi voor piet snot....
Weet iemand raad aub ?
Dank bij voorbaat.
Biep

namaste
28 January 2009, 13:21
Na contact met Siemens zeiden die mij dat de handset stuk zal zijn, terwijl deze altijd op mijn bureau staat en zelden wordt gebruikt. Ik kan bijna niet geloven dat deze stuk is.


Lijkt me inderdaad wel een verkoopstruk, om er snel vanaf te zijn en om nog wat geld te verdienen....

Probeer inderdaad eerst zelf (of door iemand die wat technisch is aangelegd) de oplossing te zoeken.

Aangezien deze tot voor kort nog werkte, kan deze bijna niet defect zijn.
Ben je zeker dat deze aanstaat (alle stekkers steken goed in?)?
Kan je het toestel resetten of heb je al geprobeerd met de handleiding (http://www.gebruikershandleiding.com/download.asp?download_id=25994) de faq doorgelopen in geval van geen verbinding.
Waarschijnlijk staat er ook in hoe je verbinding maakt met een ander toestel (kan je ook proberen)
Is er vloeistof op gekomen? Heeft iemand deze laten vallen?

Wat je ook kan doen is gewoon het toestel ontkoppelen en terug aansluiten en alles instellen...

Waarschijnlijk heb je de helft van wat ik heb opgesomd al gedaan, maar dat kan ik natuurlijk niet opmaken uit de zin:


Wat ik ook doe, het lukt met niet het basisstation te vinden met dit toestel

Vooral het onderstreepte zou ik zeker eens proberen.

biep
12 February 2009, 21:01
Deze mag dicht want plots doet ie het weer en vraag me niet hoe het komt, ik weet het zelf niet. Gans de week uit de stekker gelaten en er toch weer eens ingestoken.... niks. Kom ik na het weekend weer op kantoor en hij doet het weer...het is mij een raadsel...