Volledige versie bekijken : laptop



Red Wodka
26 January 2009, 22:52
Laptop heeft altijd zeer warm waar voeding zit
hij valt soms uit ook als ik erop aan het werken ben dus denk ik dat het van de warmte is .
Heb al eens alles uitgekuisd en stof verwijderd aan ventilator maar hij heeft nog steeds warm
Heb nu ook een koeling besteld, zal het daarmee opgelost zijn of niet.

Moet ook altijd online blijven anders valt mijn verbinding weg en moet ik me terug aanmelden bij internet.Ik los dit op door internet radio aan te leggen maar vind het geen goeie oplossing
weet iemand wat ik hieraan zou kunnen doen

Red Wodka
16 February 2009, 23:12
niemand die me kan helpen
Ik heb de meeste problemen als ik vb spelletjes en zo speel dus als mijn grafische kaart aan het werk is
Ik denk dat deze niet goed gekoeld word maar ben niet zeker
kan ik ergens zien of zo als mijn grafische kaart optimaal werkt of hoe kan ik dat testen ?

Y-Ssin
16 February 2009, 23:31
Hoe oud is je laptop, en van welk merk? Ik betwijfel dat je pc uitvalt door je koeling, door de koeling zou je pc eerder gwn moeten vertragen, dus ik denk dat dit probleem ergens anders zit. Een redelijke oplossing voor de luchtcirculatie is het volgende:
http://snpi.dell.com/sna/images/products/mlrg/A1512151.jpg
Deze laptophouder zorgt er voor dat de lucht beter kan ontsnappen, en het is ook beter voor de rug.
Dit is natuurlijk beter voor je laptop, maar ik denk niet dat hy daardoor zal stoppen met uitvallen.

ultddave
17 February 2009, 11:50
Waarschijnlijk gewoon overhitting inderdaad, valt opzich weinig aan te doen denk ik zo. Je kan zoals Y-ssin zei, zo een houder kopen. Ofwel je kan ook eens kijken voor een coolpad, (een houder met ventilatoren in) maar uit ervaring weet ik dat het niet echt helpt in sommige gevallen :P. We hebben hier thuis een laptop liggen die usb sticks laat smelten als hij te warm wordt, zelfs met de coolpad :(.

Je kan altijd je specs van je PC even posten, en die van het spel waarbij hij uitvalt. ;)

- Dave -

Kokki
17 February 2009, 20:36
Met speedfan of everest kan je misschien de temperatuur van je graka zien.
http://www.almico.com/speedfan.php
http://www.lavalys.com/

Red Wodka
17 February 2009, 21:31
ik heb een acer aspire 7720g laptop is nu bijna 2 jaar oud denk ik
-intel core 2 duo processor T7300 (2.0 GHz, 800mHz FSB L2 cache)
-1024MB NVIDIA GeForce 8400 Gs TurboCache
-2GB DDR2
-320 GB Dual HDD
dit zijn mijn specs
Het omhoog gaan van de temperatuur heb ik bij alle spelletjes die ik speel ,Spelletjes op het internet en zo ,Ik heb het ook als ik vb video's afspeel of veel naar foto's kijk.
Daarom da ik denk dat het probleem bij mijn videokaart ligt

wie weet meer

Trijntje
17 February 2009, 23:35
Slechte airflow, gamen op een laptop, daar is dat ding ook niet echt voor bedoelt.

Een goeie game-laptop bestaat bijna niet, tenminste niet standaard geconfigureerd. Je moet al snel gaan denken aan 2GB ram, 512MB videokaart en 300GB HD, prop daar nog een 3800 dual core bij, en je komt al een heel eind.

Niels
18 February 2009, 00:33
Nouja trijntje, hij zegt spelletjes op internet, dan neem ik aan flash-games en alles, dat moet makkelijk kunnen. Evenals foto's.. Lijkt mij toch dat er iets mis is met de airflow/fans.. Heb je geen garantie meer? Dan kun je het aan de winkel even vragen.

- Niels

Nijntje666
18 February 2009, 17:45
Een goeie game-laptop bestaat bijna niet, tenminste niet standaard geconfigureerd.

Oh maar die bestaan wel hoor.
Komt door overhitting, hoe compacter hoe minder warmte er vrij kan komen. Een koeling zal zeker helpen. Volg de links van Kokki inderdaad maar is en kijk is hoe hoog de temperaturen eigenlijk komen. Je zult het vanzelf zien.

Trijntje
18 February 2009, 18:39
Dat klopt als je een notebook wilt om te gamen, moet je een goed budget hebben. Anders kun je beter een PC kopen.
Een fatsoenlijke laptop om echte games mee te spelen ben je al ruim 1200 euro kwijt.

De processor en met name de onboard videokaart van een laptop zijn om te gamen het grote probleem

Het kan wel eens voorkomen dat er een spel plotseling word onderbroken door foutmeldingen en of opnieuw starten van je laptop, dit heeft dan de oorzaak van te weinig cooling of dat hij het gewoon even niet meer aankan.
Let altijd even op de specificaties van het spel, dan kun je er altijd rekening mee houden of je laptop het wel aan kan

Nijntje666
18 February 2009, 18:58
Het kan wel eens voorkomen dat er een spel plotseling word onderbroken door foutmeldingen en of opnieuw starten van je laptop
Jup, een Buffer-overflow. Komt er zodanig veel informatie dat je systeem crasht. Je buffer moet hiervoor gewoon in balans zijn, maar een buffer-overflow krijg je niet zomaar met een standaard systeem.

Hierbij zal het gewoon om een warmte probleem gaan.

carl
18 February 2009, 23:19
Gamen en laptops gaan idnerdaad niet echt goed samen. Om even terug te komen op flash games en temperatuur;
op m'n macbook wordt de cpu 70-77° bij het spelen van flash games en bekijken van filmpjes op youtube e.d.
Die dingen vragen nu eenmaal wat cpu- werk, maar echt gevaarlijk warm wordt hij er niet door.