Volledige versie bekijken : Oudheid van de PC achterhalen



kurt002
27 January 2009, 20:23
Beste,

ik heb een oude pc staan met NT erop.
Is het mogelijk om te achterhalen hoe oud deze PC is (in de Windows).
Of is het mogelijk om te achterhalen wanneer deze PC voor het laatst geformatteerd is?
Indien dit laatste mogelijk is, is dit ook wel handig om te weten hoe je dit doet in Windows XP.

Alvast bedankt.

Krikkie
27 January 2009, 21:10
Je kan de datums nagaan van de oudste bestanden op je pc.
In je verkenner in de kolom "gewijzigd op", dit zou al een goed beeld kunnen geven van de laatste installatie van je besturingssysteem.

Groetjes Krikkie

Krikkie
27 January 2009, 21:18
Als je naar apparatenbeheer gaat, kies dan voor computer (openen door op het + te klikken), daar zie je de processor staan, klik rechts en kies voor eigenschappen.
In het tabblad "stuurprogramma" zie je de datum staan waarop je besturingssysteem is uitgebracht, dus iets ouder dan je pc normaal gezien (indien er op je pc alleen dat besturingssysteem heeft gestaan).

Groetjes Krikkie

kurt002
29 January 2009, 20:51
Als je naar apparatenbeheer gaat, kies dan voor computer (openen door op het + te klikken), daar zie je de processor staan, klik rechts en kies voor eigenschappen.
In het tabblad "stuurprogramma" zie je de datum staan waarop je besturingssysteem is uitgebracht, dus iets ouder dan je pc normaal gezien (indien er op je pc alleen dat besturingssysteem heeft gestaan).

Groetjes Krikkie

Bedankt voor dit.

Maar indien ik de PC vorig jaar een format heb gegeven, staat er bij dat stuurprogramma ook 2001...
Ook bij het zoeken naar oudste mappen, keert ie terug naar 2001 (aangemaakte files), tewijl deze maar in 2007 geïnstalleerd is.

Krikkie
29 January 2009, 21:03
Je kan toch aan de data van de oudste bestanden zien wanneer de pc ongeveer voor het laatst geformatteerd is, je gezond verstand zegt je dat 2001 niet realistisch is, en dat zal zo zijn, maar als ik bij mij over de pc loop kan ik gemakkelijk de data filteren;
Ik heb ook bestanden van 2001 en dan is er een gat... de datums beginnen terug vanaf 2007, dus even logisch denken.

Groetjes Krikkie