Volledige versie bekijken : Laptop aansluiten op hd-recorder.



degwen123
28 January 2009, 20:00
Hoi

Weet er iemand of je een laptop kan aansluiten op een hd-recorder (indi) om zo opgenomen programma's (op de harde schijf van de hd-redorder) op dvd te branden via de laptop?
Laptop heeft een video-in.

Bedankt op voorhand
Gwen

berger
28 January 2009, 20:23
Ik heb precies dat onderwerp al een aantal keren zien passeren, en er nog nooit een oplossing voor gezien. Ik vrees dat het niet kan. Alleszins, met de decoder van Belgacom heb ik zelf al eens een paar zaken gezocht, maar nooit iets gevonden. Bij Indi, nu (bijna of al helemaal?) telenet, zullen ze wel even slim zijn vrees ik.

arthurke
28 January 2009, 21:06
Van scart uitgang naar Rood-Wit-Geel en dan iets kopen van pinnacle of dazzle en dat in je laptop steken :-)

degwen123
28 January 2009, 22:29
Bedankt voor de reacties.

Wat is pinaccle of dazzle voor iets ??? Hoeveel kost het ongeveer ? Want ik was anders van plan om een dvdrecorder aan te schaffen. Die kan wel opnemen van hd-recorder.

Mercikes

berger
29 January 2009, 13:07
Dit staat op de site van indi :

Kan ik de digitale tv-programma's opnemen op een dvd- of videorecorder?
U kunt uw video- of dvd-recorder blijven gebruiken om programma's op te nemen. Let wel, de HD receiver bevat 1 tuner, dus als u één van de digitale zenders wenst op te nemen, moet u de HD-receiver of HD-recorder instellen op dat kanaal. U kunt dan ondertussen andere kanalen enkel analoog bekijken op uw tv. Omgekeerd kunt u wel de analoge kanalen opnemen en ondertussen via de HD-receiver of HD-recorder digitaal naar eender welke digitale zender kijken.

De HD-recorder bevat 2 tuners, hierdoor kunt u wel een programma digitaal opnemen en ondertussen naar een ander programma kijken.

Maar programma's die op de harde schijf staan van uw decoder (of hoe noemt dat bij indi : hd-recorder) overpompen naar de harde schijf van de laptop dat lukt volgens mij niet.

berger
19 February 2009, 23:20
Ondertussen lees ik vandaag ergens een methode om de inhoud van de harde schijf van de decoder van Belgacomtv toch te kopiëren, maar zelf begin ik daar niet aan. Het zou mogelijk zijn om de decoder open te vijzen, de harde schijf er uit te halen en ze te installeren op een PC. Dit zou goed lukken voor een aantal video's, maar blijkbaar worden de uitzendingen van digitale zenders gecodeerd opgeslagen op de decoder, dus ..... Wie een goede oplossing weet is welkom? Weet er ten andere iemand waartoe de USB uitgang op de decoder van Belgacomtv dient?

rita7
12 April 2009, 11:50
Ik heb gisteren een nieuwe hd sony tv laten istalleren. Ze hebben mijn philips dvd recorder aangesloten (maar hoe).Hij is 5 jaar oud zonder harde schijf.

Ik kan een opgenomen prog van de belgacomdecoder op dvd zetten of een prog dat ik aan het bekijken ben.

Ik moet als volgt :
op tv av1 select
op dvd ext2
op dvd rec indrukken
voor videorecorder is het L2

De tv MOET niet aanstaan, maar ik kan tegelijkertijd niet naar iets anders kijken.
Heb ik iets kunnen helpen ?