Volledige versie bekijken : 3 beeldschermen



Remix
29 January 2009, 20:29
Heej,

Ik heb thuis een geforce fx 9600gt 512mb videokaart.
ivm pokeren heb ik 2 beeldschermen op deze videokaart aangesloten en het werkt perfect. Het is een 22 inch beeldscherm en een 17 inch beeldscherm.

Sinds vandaag heb ik een nieuwe 81 cm full hd tv erbij. Het is een 32lg5700.

Op mijn videokaart zitten 2 dvi uitgangen en een video out. Echter de video out voor zo een formaat tv schijnt slechte kwaliteit op te leveren.
Dus ik langs de winkel en die jongen vertelde mij, dat ik de dvi in tweeen splits van mn 22 inch beeldscherm. In deze ingang doe ik de dvi van mn 22 inch beeldscherm in plus een dvi-to-hdmi kabel naar mn tv, Dit zou helemaal goed gaan omdat mijn beeldscherm een resolutie heeft van 1680 bij 1050, dan zou dit goed moeten gaan op een full hd(1920 x 1080).

Echter dit formaat werkt niet op mn tv. Enkel wanneer ik de resolutie lager zet, zodat de pictogrammen super groot zijn op mn pc, dan werkt het op mn tv ook.

Dus ik denk: wanneer ik op mn tv wil computeren dan zet ik de resolutie gewoon wat lager zodat ik dan lekker op mn tv kan kijken. Maar het rotte is, dat wanneer ik mn tv niet aan heb en dus de normale resolutie heb op mn pc, dat het net een verkeerde resolutie is iets van (1685 bij 1083 ofzo ) waardoor mijn beeldscherm weer niet scherp is.


Weet iemand hoe ik dit wel goed krijg?
(voor de duidelijkheid want het verhaal is lang: Ik heb 2 beeldschermen al via dvi aangesloten op mn videokaart en heb enkel nog een s-video uitgang. Echter ik wil mn nieuwe full hd tv ook als extra, dus 3de beeldscherm, erop aansluiten, hoe kan dit)

g_man
29 January 2009, 20:56
Gaat nooit lukken imho, de reden geef je zelf al op, ze zit te klooien met je resoluties. Als nu alles dezelfde resolutie had, ging dat vanzelf. 't Is dat de resolutie van je primair scherm en je TV verschillen, dat je in de miserie komt.

Remix
29 January 2009, 21:29
Thx, echter kan ik ook niet een of andere hdmi uitgang extra als plug in ofzo in mn pc proppen, of komt dit enkel vanaf mn videokaart af?