Volledige versie bekijken : Windows update altijd maar opnieuw



kurt002
29 January 2009, 20:58
Beste,

op mn oude laptop heb ik nog een XP staan.
De HD is zo'n 15 GB, dus met enkele documenten moet dit voldoende zijn.
De PC is wel al wat van enige oude, dus de XP SP3 moest er niet op.
Toch is deze (door wat dan ook) beginnen downloaden en installeren van die SP3.
Nu iedere keer als ik de PC afsluit, zegt deze dat ie wel zal afsluiten nadat de updates geïnstalleerd zijn.
Echter, de updates mislukken altijd van die SP3, de andere lukken wel(kan ik zien in de updategeschiedenis van Windows).
Nu zegt mn PC dat ik te weinig ruimte heb op de HD (nog zo'n 400 MB).
Ik heb al van alles en nog wat proberen wissen en doen (mails, documenten), maar ik raak niet boven de 500 MB.
Nu kijk in de naar de WINDOWS map onder C, via eigenschappen, en deze is maar liefst 12 GB groot!!!
Als ik dit vergelijk met een andere pc, is dit méér dan het dubbele (op een andere laptop zag ik XP SP2 aan 4.5 GB).
Dit is dus wel extreem groot.
Ik bekijk dus even die map, en ik zie een hele (maar dan ook hééél) grote hoop mapjes staan met $ tekens (wel meer dan 200).
Een vb: $Ntuninstalbeasecsp$ of $Ntuninstalkb835732$
Ik denk (heb zo'n vermoeden) dat deze de dader zijn.
Kan ik deze soort mappen (met die $ tekens) zonder risico verwijderen, of is de kans groot dat hieraan een format volgt (wat ik natuurlijk liever niet zou hebben)?

Alvast bedankt.

dannyma
29 January 2009, 21:15
Je zou eerst ook eens ccleaner kunnnen gebruiken om wat meer ruimte te krijgen .

Dopey
29 January 2009, 21:25
De map met tijdelijke internetbestanden is ook dikwijls een boosdoener. Ook de herstelpunten nemen heel wat plaats in.

gabriel
1 February 2009, 17:19
wel zonder nadenken .... JA , op voorwaarde dat ze aangeduid zijn in een andere kleur , het zijn updates van updates van updates va........ dus geen enkel probleem , doe maar

kurt002
4 February 2009, 23:30
De map met tijdelijke internetbestanden is ook dikwijls een boosdoener.

Reeds gewist...


wel zonder nadenken .... JA , op voorwaarde dat ze aangeduid zijn in een andere kleur , het zijn updates van updates van updates va........ dus geen enkel probleem , doe maar

De mapjes staan niet in het blauw (of ander kleur) :damn:.
Ze zijn gewoon 'verborgen' (licht geel dus).

<style></style>$NtUninstallKBWMFDIst11$ is 18 MB
$hf_mig$ 621 MB
$NtServicePackUninstall$ 447 MB

Zou dus een stuk schelen als deze weg zouden mogen é... (zonder grote risico's)

peenif
5 February 2009, 07:49
$hf_mig$ NIET verwijderen (is een referentiemap voor toekomstige updates e.a.).

Staat in mapopties 'Verborgen bestanden en mappen weergeven' aangevinkt ? Zo ja, dan staan de '$NT.......$' in het blauw, en deze mogen verwijdert worden indien er na de updates geen problemen optreden, eens deze mappen verwijdert zijn kan men echter geen Uninstall van de betreffende updates meer doen.

gabriel
5 February 2009, 18:24
beste Kurt , alles wat een andere kleur heeft bij bestanden heeft een betekenis , dus wees voorzichtig .....
anders wat de updates betreft , ga even naar de windows update geschiedenis , en daar krijg je een fouten code , wel die heb je nodig je zal wel zien : updates mislukt ... klik op het rode bolleke ,daar krijg je de code , geef die eens wil je ??,