Volledige versie bekijken : DVD schrijven en omzetten in Ubuntu



KingKong
31 January 2009, 16:56
Hallo

Ik ben pas enkele dagen omgeschakeld van Windows Vista naar Ubuntu.
Reden is simpel, Vista trekt op nikske vergeleken met de goede oude XP.
De kennismaking met Ubuntu is heel goed, vriendelijk in gebruik en met een beetje zoeken en lezen lukt dat wel.

Nu heb ik hier een probleem...

Vroeger schreef en zette ik mijn .avi en .srt om met ofwel,
1. Virtual Dub, srt2ssa, TmpGenc en TmpGenc Author..
2. of in de .avi de ondertitels branden met Auto GK.

Nu zou ik graag volgende programma's terugvinden onder Linux zodat ik niet met Wine hoef te werken.
Ik wil geen (als het kan hé) Windowsprogs meer gebruiken en probeer dit nu via Ubuntu te doen.
Ik heb al zitten zoeken maar heb nog niets (simpel) gevonden.


Weet er iemand raad aub??

Bedankt op voorhand voor de hulp.

mvg

KingKong

Isaak
31 January 2009, 22:14
Dus als ik het goed begrijp wil je een .avi + ondertitels naar DVD formaat omzetten en schrijven naar DVD?

KingKong
1 February 2009, 11:15
Beste Isaak

Ik wil gewoon een programma onder Linux (Ubuntu) die mijn ondertitels vastzet op mijn film als divX. Mijn dvd-speler leest niet de .srt, wel de .avi.

Ik noemde het programma Auto GK omdat ik dit programma gebruikte onder Windows om de ondertitels op mijn film te branden.

mvg
KK

Isaak
1 February 2009, 17:25
Hier is een (Engels) linkje over dit onderwerp: http://kensai.team88.org/node/13

Het is wel mogelijk om dit in Linux te doen al moet je gewoon vinden hoe het moet, als je je echter aan je Windows programma wilt houden kunt je altijd virtualbox gebruiken (ik hou niet van wine).

KingKong
2 February 2009, 20:15
Beste

Ik heb het probleem gevonden waarom mijn divX-speler de data-dvd met mijn .avi en .srt niet aanvaardde.
Het probleem lag... niet te geloven... aan de dvd's zelf. Ik gebruikte oudere dvd's van het merk Emtec. Met die oude dvd's lukte het me niet, nu met nieuwere dvd's van Emtec lukt het me wel, ook met TDK-dvd's lukt het.
Bijna niet te geloven maar toch is het zo!

Nu heb ik nog één probleempje... de ondertitels zijn leesbaar, maar toch heel klein. Hoe kan ik dit aanpassen zonder de ondertitels op de .avi te branden?
Weet iemand raad? Je mag me ook steeds pm'en.

Bedankt op voorhand.

mvg
KK