Volledige versie bekijken : pc reageert niet meer na branden



leen1
1 February 2009, 20:28
hoi allemaal,

ik hoop dat iemand mij kan helpen,heb al het één en ander geprobeerd maar niets lukt,
daar ik met fotografie bezig ben heb ik nogal veel foto's op de pc staan,ik wil dan de foto's branden op cd rom (Sony) selecteer de afbeeldingen druk dan bovenaan op het icoontje branden hij formateert dan eerst dan begingt hij te branden gaat allemaal goed maar als ik dan de cd wil uitwerpen loopt de pc vast,weet iemand hoe dit zou komen?
ik heb juist een programma CDBurnerXP gedownload ik hoop dat het een goede programma is zonder kwaliteitsverlies,maar ik begrijp niet waarom hij de cd niet meer wil uitwerpen en vast loopt

compuchrisje
2 February 2009, 01:04
Waarschijnlijk blijft de pc die CD lezen, dus is de bewerking eigenlijk nog niet afgelopen. Sluit je het programma eerst af, dan is er kans dat je die vastlopers niet meer hebt en dat je manueel de CD-lade kan openen. Probeer maar even.

ghost
2 February 2009, 22:35
Ik heb wel geen cdburnerxp ,maar ik was aan het zoeken achter screenshots.
En ik kwam hier op uit http://cdburnerxp.se/en/screenshots
Nu zie ik daar een pic. staan met burn options zie deze pic.
Daar vanonder staat verify data after burning , nu is het zo als dat aan staat , dat die de data nog eens overloopt na het branden (denk voor tezien als alles juist is) , dat kunt je uitvinken als dat bij u aanstaat , dat scheelt ook heu wat aan tijd . Daarboven staat eject after burning ,als dat niet bij u aanstaat, dan kunt je misschien dat eens aanvinken. Dan zal hij na het brand proces vanzelf open gaan . En als het dat allemaal niet is weet ik het niet meer :eek:
http://cdburnerxp.se/pages/screenshots/burnoptions.png

leen1
4 February 2009, 12:32
het is gelukt hoor met dit programma,ik bedoelde als ik gewoon een cd wil branden met de software dat al in de pc zit dat hij problemen aangeeft en de cd niet wil uitwerpen en vastloopt,maar ik heb dan dat programma gebruikt en daar lukt het helemaal en werpt hij de cd dus zelf uit,dus zal ik beter enkel dat programma gebruiken en niet meer via de pc zelf laten branden,maar alvast bedankt
groetjes

leen1
5 February 2009, 15:13
ik denk dat ik toch weer een probleem heb,de cd rom is gebrand en de foto's zijn gebrand maar als ik de cd terug even wil bekijken met de foto's het duurd wel erg lang voor hij ze kan tonen,is dit wel normaal,heeft dit te maken met slecht kwaliteit cd rom of slecht gebrand?
alvast bedankt

peenif
5 February 2009, 15:40
Indien de foto's er op staan zou ik me daar alvast niet druk over maken - het duurt altijd wat langer om foto's van een CD af te lezen dan van de harde schijf - hoe groot zijn die bestanden - staat in uw mapopties onder weergave 'miniatuurweergeven opslaan in cache aan- of uitgevinkt - speelt allemaal een rol.

leen1
5 February 2009, 23:04
Indien de foto's er op staan zou ik me daar alvast niet druk over maken - het duurt altijd wat langer om foto's van een CD af te lezen dan van de harde schijf - hoe groot zijn die bestanden - staat in uw mapopties onder weergave 'miniatuurweergeven opslaan in cache aan- of uitgevinkt - speelt allemaal een rol.

Vind die mapopties niet,bedoel je dan hetzelfde als linkermuisklik en dan eigenschappen?

peenif
6 February 2009, 08:26
Ga in explorer (sneltoets : windowsvlaggetje - E) naar extra - daar staat onderaan mapopties.