Volledige versie bekijken : Beeldscherm valt uit tijdens gamen GeForce 6600 GT



robinsmeenk
4 February 2009, 20:43
Hallo

Ik zit met een probleem
mijn beeldscherm valt na 2 minuten uit tijdens het gamen
mijn computer blijft wel aan en als ik geen 3D spellen speel valt het beelscherm niet uit
het gebeurt bijv. bij de spellen
Warrock
Combat Arms
bij meerdere spellen valt het beelscherm uit.
ik heb een GeForce 6600 GT
ik hoop dat jullie me kunnen helpen:good:

g_man
4 February 2009, 20:50
wsl omdat hij te warm wordt... kijk eens bij de downloads naar Everest Home, installeer dat en dan kan je de tempetatuur aflezen van je grafische kaart. Je kan ook al eens fysiek kijken of alles in orde is. Of de fan draait, of er niet te veel stof tussen zit.

robinsmeenk
4 February 2009, 20:52
Er zit wel wat stof tussen kan dat dan kwaad?
maar de fan draait wel gewoon ook als het beeldscherm uit is gevallen

Bakel
6 February 2009, 12:06
Kan dat kwaad? Stof is de grootste vijand van iedere computer en dus vermijd je dit het beste. Tenslotte wilt iedereen toch dat zijn pc optimaal werkt.

Wat je het beste doet om stof te verwijderen in je computer is het volgende, je gebruikt perslucht of een compressor om al het stof in je computer te verwijderen. Vervolgens kijk je waar de lucht aangezogen wordt en waar hij afgevoerd wordt en waar de lucht aangezogen word maak je gebruik van perslucht of van je compressor.

In Everest home trouwens zie je de temperaturen niet staan dus gebruik je best even everest ultimate of wat nog een zeer handig tool is is speedfan die geeft zelfs aan wanneer er een hardware component te warm is, dit doet speedfan door middel van het een vlammetje mee te geven.

Je fans blijven misschien wel draaien maar je computer kan plots niet meer optimaal meer werken omdat je grafische te warm wordt met gevolg dat je geen beeld meer hebt. Wat je nu even doet is je temperaturen even geven voor je je pc ontdoet van stof en erna.

carl
15 February 2009, 14:34
Naar ik me correct herinner heeft die kaart een 2D en een 3D instellling voor de snelheid van de core en het geheugen. Dus bij 3D toepassingen gaat hij sneller worden. Wel, het zou dus kunnen dat hij inderdaad te warm wordt zoals eerder aangehaald (door stof of slechte koeling) of dat er gewoon 'slecht' geheugen op de kaart zit. Anders zou het misschien ook aan je drivers kunnen liggen, zijn deze bijgewerkt naar de laatste versie ?
Is je voeding toereikend voor de kaart ? En hoe oud is deze kaart ?

Trijntje
16 February 2009, 13:31
Hele grote kans dat het de voeding is.

Als er spannings wisselingen in je voeding zitten kan dit wel problemen veroorzaken. Hoeveel watt is de Voeding ?

Niels
19 February 2009, 08:48
Hele grote kans dat het de voeding is.

Als er spannings wisselingen in je voeding zitten kan dit wel problemen veroorzaken. Hoeveel watt is de Voeding ?

Lijkt me eerder de graka hoor.

Trijntje
19 February 2009, 13:15
Bron: Arjan
Doe eens een driver Update

Klik hier! (http://www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp)

Klik bij 'Step 1' op Graphics Driver.
Klik bij 'Step 2' op de desbetreffende videokaart die je in je computer hebt. Jij moet gewoon GeForce and TNT aanklikken.
Klik bij 'Step 3' op je operator system, dus waar je nu op runt. Waarschijnlijk Windows XP (Professional of Home maakt geen verschil).

Druk dan op Go!
Dan kom je op een pagina waar je de driver kunt downloaden. Daar staat ook onder het kopje downloads: 'Primary Download Site'. Als je daar op klikt krijg je een pop-upje. Scroll naar beneden en druk op Accept. Tenzij je alles wilt lezen natuurlijk.

Nu begint de download en je hoeft alleen nog maar het bestandje te openen, dan gaat alles vanzelf.