Volledige versie bekijken : Adsl2+ modem draadloos maken.



jerrythealien
5 February 2009, 10:42
Ik ben van plan een van de dagen van provider te veranderen, en ik heb daarvoor een nieuwe modem nodig (ttz, ik krijg een gratis modem) die ADSL2+ kan hanteren.
IK ben nu in het bezit van een belgacom modem die ook draadloos kan werken namelijk de Philips SNV 6520/18.
Ik wil een gewone modem dus draadloos krijgen, ik heb al gevraagd of ik die modem niet mag ruilen voor een draadloze maar dat is dus geen optie.
Kan dat door achter de modem een draadloze router te zetten? Of koop ik gewoon best van al ineens een draadloze modem router..

bedankt!

PeterN
5 February 2009, 16:04
Het beste is dat je achter een router zit zodat je thuisnetwerk afgeschermd zit tov internet.

Er zijn verschillende mogelijkheden:
Je kan uw oude modem/draadloze router nog gebruiken, weliswaar enkel de switch functie en draadloos. Dwz dat het dan enkel een draadloze switch is en dus geen router en modem meer. Er is dus ook geen scheiding of firewall meer.

- De nieuwe ADSL2+ modem (ik weet het type niet) heeft ook een router aan boord. Hierdoor is uw thuisnetwerk gescheiden tov internet. Je kan dan de oude modem/draadloze router achter deze nieuwe zetten en de draadloze switch functie van de oude gebruiken.
- De nieuwe ADSL2+ modem (ik weet het type niet) heeft geen router aan boord. Er is dus geen scheiding. Je kan nog steeds de oude erachter zetten, maar er is geen firewall of scheiding naar internet.
- De nieuwe ADSL2+ modem (ik weet het type niet) heeft geen router aan boord. Je koopt een nieuwe draadloze router zonder modem en plaatst deze erachter. Je zit gescheiden en kan draadloos werken.

jerrythealien
6 February 2009, 12:23
Bedankt voor de info Peter,

het type modem ken ik zelf ook niet juist, het is de adsl2+ modem die je momenteel bij Scarlett krijgt bij één (http://www.scarlet.be/nl/) van hun formules.
Mijn modem van Philips ondersteund ook adsl2+ maar na wat rondneuzen op fora, bleek dat er soms mensen problemen hebben de modem aan de praat te krijgen bij een andere provider dan Belgacom...