Volledige versie bekijken : Bijlagen verdwijnen met outlook 2003



Torro124
5 February 2009, 18:48
Hallo,
Ik gebruik outlook 2003 als emailclient.
Als ik emails verstuur met bijlagen gaan altijd bij dezelfde geadresseerden de bijlagen verloren terwijl ze bij anderen wel aankomen.
Via webmail gaan er nooit bijlagen verloren.
Voorheen heb ik dat aan mijn isp-provider verweten, maar ik gebruik inmiddels al de 3e isp-provider en ik heb nog steeds dezelfde problemen. Conclusie het ligt dus niet aan de isp of zijn emailserver maar aan de emailclient, in dit geval dus outlook 2003.
Een kennis van mij heeft hetzelfde probleem en krijgt het ook niet opgelost.
Er moeten dus meer mensen op deze wereld rondlopen die dit probleem al eens ervaren hebben en misschien opgelost.
Ik kom het echter niet op een forum tegen.
Weet iemand hier de oplossing voor???

berger
5 February 2009, 19:14
Het gebeurt blijkbaar altijd met dezelfde geadresseerden. Ligt het probleem dan niet bij hen? Met welk programma ontvangen zij hun mails?

Torro124
5 February 2009, 20:09
Nee, het probleem ligt niet bij hen.
Als ik via webmail verstuur komen de bijlagen wel aan.
Als het probleem bij hen zou liggen konden ook de bijlagen via webmail niet doorgelaten worden.
Het maakt ook niet uit wat voor bijlagen het zijn. Word, Excel, Powerpoint of PDF bestanden. Alles gaat altijd verloren bij dezelfde geadresseerden via outlook 2003.
Alle emails komen bij hen aan zonder zelfs maar een vermelding van een bijlage.

berger
5 February 2009, 20:15
Als de bijlagen er wel altijd bij zijn in webmail dat betekent dan volgens mij dat uw outlook 2003 de bijlagen correct verstuurt en ze op de mail server aankomen, ik heb dus nog altijd de indruk dat er iets mis is bij sommige ontvangers. Als ze webmail gebruiken dan gebruiken ze niet hun normaal mailprogramma. Je kunt het misschien eens rap testen door eens een bericht met bijlage te versturen naar die probleemontvangers met een ander programma, bvb outlook express of thunderbird. Als ze dan ook die bijlagen niet krijgen dan lijkt het probleem duidelijk.

Torro124
5 February 2009, 20:27
Het gaat er juist om of IK webmail of outlook gebruik.
Als IK webmail gebruik om te verzenden komt alles aan zoals het hoort.
Als IK outlook gebruik om te verzenden gaan bijlagen verloren bij altijd dezelfde ontvangers.

Torro124
5 February 2009, 20:31
Bovendien maakt het niet uit hoe de geadresseerde ontvangt.
Ik heb een geadresseerde met 2 mail adressen. Op beide mailadressen ontvangt hij geen bijlagen. Niet thuis via outlook-express wat hij gebruikt. Niet op de camping via webmail wat hij daar gebruikt.

ghost
5 February 2009, 21:04
Weet niet als het helpt http://office.microsoft.com/nl-nl/outlook/HP030760431043.aspx?pid=CH063567151043

compuchrisje
6 February 2009, 00:58
Ik denk inderdaad dat het te maken heeft met wat Ghost hier als oplossing geeft. Hebben de geadresseerden er ooit aan gedacht om iets te doen aan hùn instellingen? Mogelijk is hun beveiliging ietsje te sterk ingesteld.

Torro124
6 February 2009, 09:30
Ik heb de oplossing van Ghost geprobeerd door bij de desbetreffende geadresseerden de instelling van rtf-indeling te wijzigen door outlook de beste indeling te laten bepalen.
Ik heb nog niet teruggehoord of dat een oplossing is.
De geadresseerden hoeven niets aan hun instelling te doen. Als ik dezelfde mail met dezelfde bijlage via webmail verstuur komt het wel aan. Alleen via outlook gaan ze verloren. Als het aan de instellingen van de geaddresseerden zou liggen kunnen de bijlagen via webmail toch ook niet ontvangen worden?

gkj
24 February 2009, 15:08
Zelfde probleem bij mij telkens ik een email naar anderen stuur met een bijlage. Sommige krijgen de bijlage mooi ontvangen, bij anderen mist de bijlage. Probleem heeft zich gesteld na aankoop van nieuwe pc (windows vista64). Een niet zo legale versie van office 2007 op gezet (idem vorige pc) en gebruik outlook. Heb verder ook AVG-antivirus lopen...

Kent iemand het probleem? En weet er iemand een oplossing voor?
http://www.nibble-box.com/Themes/dilber/images/icons/modify_inline.gif

Torro124
24 February 2009, 15:56
Ik heb ook nog steeds de oplossing niet.
Als ik een email met bijlage naar een nieuwe of onbekende geadresseerde stuur neem ik om het zekere voor het onzekere te nemen maar mijn webmail.
Het is natuurlijk een oplossing van niks, maar ik weet het anders ook niet.

Ik heb de tip van Ghost uitgeprobeerd, maar dat bracht ook geen verbetering.
Ik heb XP-Home als besturing en heb al verschillende antivirussen gehad. Maakt allemaal niet uit. Het zit gewoon in outlook.

compuchrisje
24 February 2009, 16:34
Dan zou ik zeggen, stap over naar Outlook Express, doe de correcte instellingen ivm je account en probeer het. Je kan ook bv Incredimail ophalen, dat is ook nog gratis.

Torro124
24 February 2009, 16:57
Dat is ook een mogelijkheid natuurlijk, maar voor mij geen optie.
Ik heb outlook nodig i.v.m. synchronisatie naar mijn pda en van de pda weer naar de desktop op de firma.
Ik begrijp nog steeds niet dat er geen oplossing voor te vinden is.
In mijn kennissenkring ken ik nu al 3 mensen die met hetzelfde probleem zitten en het ook niet opgelost krijgen en toch zie het op de forums niet voorbij komen.

compuchrisje
24 February 2009, 20:12
Heb je een spamfilter geïnstalleerd? Schakel die es uit voordat je die berichten met bijlagen verzendt. Heb ergens gezien dat BullGuard Spamfilter bv voor het oponthoud kon zorgen.

ghost
24 February 2009, 21:20
Als je CC haar uitleg hebt uitgeprobeerd en geen resultaat , lees anders dit eens (http://www.msoutlook.info/question/165)(alleen hopen dat je Engels kunt)
Nog een vraagje kunt je ook bij uw verzonden emails kijken als uw bijlagen erbij zitten?
Edit: probeer ook eens de pdf file of eender welke file eerst omtezetten met winrar en dan eens door testuren , welke uitkomst krijg je dan?

Trijntje
25 February 2009, 09:07
Heb je de instellingen voor opmaak berichten op HTML gezet ?

LEES DIT EENS (http://support.microsoft.com/kb/278061/nl)