Volledige versie bekijken : Internet via lichtnet?



PAUL
6 February 2009, 12:13
Zijn er onder ons die daar ondervinding mee hebben ( Homeplug?)
Daar bedoel ik mee werkt dat ook als het electriciteitsnet, zoals bij mij het geval is 3 fase, verdeeld is over verschillende kringen/fasen?

Mvg,

P.Siemons

dannyma
6 February 2009, 23:36
Wij gebruiken hier thuis internet via lichtnet en ondervindt geen problemen met het toestelletje targa .

PAUL
7 February 2009, 13:50
Wij gebruiken hier thuis internet via lichtnet en ondervindt geen problemen met het toestelletje targa .

Bedankt Dannyma, ik ben er van overtuigd dat het wel degelijk werkt, alleen vrag ik me af of het geschikt is als je in huis meerdere electriciteitskringen hebt?
Bij mij thuis heb ik 3-fasen die binnenkomen en die zijn zowat evenredig verdeelt over het gehele huis.
Mijn vraag is nu of dat ook werkt "tussen" die verschillende kringen?

Mvg,

Paul Siemons

Pilote
7 February 2009, 14:06
Normal zal het niet gaan met 3-fase.

PeterN
7 February 2009, 14:51
Dit gaat ook met 3-fase netwerken maar enige voorzichtigheid is geboden!!!
Men moet zorgen dat er overspraak is naar de andere fasen...

Afhankelijk van het gekochte product heb je een fase koppelaar nodig (vb http://download.gira.com/data2/05181320.pdf). Er zouden zelfs toestellen zijn die dit niet meer nodig hebben (waarschijnlijk standaard ingebouwd)zoals hier staat vermeld bij 'devolo' (http://www.devolo.be/be_NL/service/dLANFAQ.html#Frage_006)

Best is dus u goed te informeren wat nodig is bij uw gekozen produkt.

dannyma
7 February 2009, 17:39
Ja ff niet gekeken drie fase = 330 volt ;).
Ja gaat maar wel adapter die aanpast naar 220 volt ;).
Ook goede raad die ik je kan geven is als het niet wordt gebruikt uit het stopcontact halen want wordt nogal warm en kan overhit geraken en brand veroorzaken dus beter gewaarschuwd man ;).
Adapters te koop in brico .

PeterN
7 February 2009, 18:04
Ja ff niet gekeken drie fase = 330 volt ;).
Hij gaat geen adapter steken op een 3 fasen stopkontact :D

Met 3 fazen bedoelt hij dat zijn elektricteitsnet 3 fasen heeft in huis. Dwz er komen 3 fasen en een nulgeleider binnen op zijn elektriciteitskast. Er worden dan verschillende kringen in huis gelegd. Iedere kring heeft 1 fase en de nulgeleider, wat 220V geeft.

Zijn vraag is nu als hij in de living op de stopkontakten fase1 gebruikt en op de slaakamer fase 2, werkt dan internet nog?

Het gaat dus als je ofwel aangepaste apparatuur hebt die het signaal op de drie fasen zet, ofwel zorgd voor een fasekoppelaar die zorgt dat de signalen op 1 fase ook naar de andere wordt gekoppeld.

dannyma
14 February 2009, 17:32
peter ;) ja nu begrijp ik het ook :lol:.