Volledige versie bekijken : Clsid



mschell@7
7 February 2009, 21:38
Beste mensen,


Als ik mijn oude Vandale woordenboek wil installerren, op mijn nieuwe laptop,en snelkoppeling wil maken naar één woorden ' ENG-NED // NED-ENG krijg ik steeds de melding clsid is not properly registered.
Op mijn oude laptop met XPHome ed. geen probleem, op vista home premium wel.
Hoe kan ik dit oplossen.
Het zou erg zijn dat ik mijn woordenboeken nu niet meer kan gebruiken.

vriendelijke groeten

Baloeke
8 February 2009, 01:33
Ik vermoed dat dit te maken heeft met Active X. Meer hierover vind je op de site van Microsoft (http://support.microsoft.com/kb/240797/nl)

mschell@7
8 February 2009, 02:43
Beste Baloeke, bedankt voor je reactie.

met deze link kan ik toch niet doen? wat heeft de woordenboeken nu met Microsoft Internet Explorer en in Windows Internet Explorer te maken?.
ik denk niet dat dit de oplossing zal zijn om zomaar in de register te gaan prutsen.

Toch bedankt.

compuchrisje
8 February 2009, 09:16
Twee zaken die even duidelijkheid vragen: oude woordenboeken en nieuwe pc. Als de installatie-Cd van Van Dale al wat leeftijd heeft (+3jaar), is het mogelijk dat de software te verouderd is om op bv een Vista pc te draaien. Om dat te omzeilen kan je het misschien installeren in compatibiliteitsmodus.
CLSID zijn registersleutels, voor elk programma worden er zo een hele reeks aangemaakt.
Mogelijkheid 2: je Van Dale is vorige keer geregistreerd, en kan maar op één machine gebruikt worden en dat zal dan je vorige pc geweest zijn.

mschell@7
8 February 2009, 20:42
Beste Compuchrisje,


via compatibiliteitsmodus, zal het waarschijnlijk ook niet werken?

Wat ik vergeten ben om te melden, dat die woorden boeken, niet op een installatie disk staan.
Om het programma te laten draaien moest ik (toch in de XP) gewoon de bestanden in de de "program files", -> mijn woordenboeken,-> NE-EN. plaatsen, en daarna gewoon een snelkoppeling aanmaken.
Op die manier werkt het zonder probleem in XPhome.

Toch ben je van hart bedankt voor je reactie

Vriendelijke groetenhttp://www.minatica.be/images/icons/icon7.gif

ghost
8 February 2009, 21:08
Heb je in program files (waar uw woordenboeken staan) een reg file staan ?
Vb. setup.reg , als je daar dubbel op klik krijg je normaal gezien de vraag als je setup.reg wilt toevoegen aan het register , klik dan eens op ja .

mschell@7
8 February 2009, 22:37
Neen dit bestand is niet te bespeuren.
Wat nu,,gedaaaaaan?

Baloeke
9 February 2009, 01:03
Is dat bestand niet verborgen?

mschell@7
10 February 2009, 17:31
Bestand te bespeuren ook niet verborgen.
Raar maar waar, het zal misschien aan vista liggen?
Tja dat zal dan wel weer geld in de vuilbak gooien zijn.:wall:


Bedankt voor de moeite:bow:(y)

Vriendelijke groeten

eekie1
2 March 2009, 14:39
Ik heb hetzelfde probleem met vista, maar pas sinds kort. Tot voor enkele maanden had ik van Dale op dezelfde manier als jij op vista computers. Windows 7 beta heeft het probleem ook.
Ik denk dat een recente vista update de oorzaak is van het probleem.
Als ik een oplossing heb gevonden zal ik het melden

mschell@7
2 March 2009, 15:04
beste eekie1


Ik hoop dat jij een oplossing vindt.
ondanks allerlei dingen uitgetest, maar helaas alle pogingen zijn negatief.

Het moet aan vista liggen, in Xp heb ik geen enkel probleem.

Allee succes met je zoektocht, :good:
vriendelijke groeten

Mschell

mschell@7
2 March 2009, 23:50
Hoi

Ik heb het gevonden, moet juist de linken als administrator uitvoeren zo werkt mijn woordenboeken.
Nu een nieuwe vraag, kan ik deze progamma direct openen zonder dat ik ieder keer als administrator moet aangeven.
bedoel een machting maken, in Win Vista.

Aan iedereen die toch de moeite en tijd aan mijn probleem heeft besteed van harte bedankt

mschell

Baloeke
3 March 2009, 00:10
Dat heeft te maken met User Account Control. Dat is te vinden in het gebruikersaccountbeheer. Wat ik bij mij zie staan is dat deze best ingeschakeld blijft om de pc beter te beveiligen.
Heb hier (http://www.schoonepc.nl/vista/gebruikersaccountbeheer.html) nog info gevonden

eekie1
3 March 2009, 12:14
OK Mschell !
Dat is dus de nieuwe trick van Bill Gates. Om verder normaal te starten moet je het volgende doen. Kopieer alle dll files (o.a. H5krnl32.dll en Refeng30.dll enRefvw30.dll) naar de woordenboekmappen. Maak snelkoppelingen naar je startmenu en bij de eerstvolgende start van het woordenboek vraagt hij alleen nog om H5krnl32.dll en bij de daaropvolgene start werkt alles feilloos.
Bedankt!

eekie1
3 March 2009, 12:47
Hallo M_schell,

Het is zelfs nog eenvoudiger. Als je alle snelkoppelingen in het startmenu zet en de dll's van common in de woordenboek mappen, dan hoef je slechts 1 woordenboek als administrator uit te voeren de Refvw32.dll in te voeren en alle andere woordenboeken werken meteen

mschell@7
4 March 2009, 14:38
Ik heb jullie 's raad opgevolgd, maar helaas moet ik nog steeds het administrator code invullen bij het opstarten van alle woorden boeken.

Misschien ligt de fout wel bij mij?

Stap voor stap ! zou misschien duidelijkheid schepen.

Met vriendelijke groeten

Baloeke
4 March 2009, 23:22
Ben je dan niet ingelogd als administrator op je pc? (zie eens in je gebruikersprofiel)

mschell@7
5 March 2009, 00:41
beste Baloeke

A neen! Ik heb een tweede account aangemaakt, "Veiligheid" als er iets fout gaat, Dan gewoon de tweede account te verwijderen.

Dus ik ben ingelogd als tweede gebruiker, met beperkte machting.

Voor alle duidelijkheid ben ik wel de eigenaar.

Er moet toch één manier zijn om bepaalde programma's, Toekenning geven, Zonder dat ik steeds mijn eigen administrator login code moet op geven.

Voorbeeld: Defragmenteren, kan je alleen als de code ingegeven wordt.
Idem Dito bij het opstarten van de woordenboeken.

Baloeke
5 March 2009, 00:48
Denk het niet, als je dat account hebt opgemaakt met beperkte machtiging.
Mijn kinderen bv kunnen ook op de pc, waar xp opstaat. Hun account heeft ook de beperkte machtiging, dit om te voorkomen dat ze dingen gaan verwijderen, installeren,...
Wat je denkelijk kan doen is deze woordenboeken gaan installeren, dat deze toegankelijk zijn voor iedere gebruiker.

mschell@7
5 March 2009, 01:03
De woordenboeken heeft geen installatie nodig, ik met ze gewoon in de Programs map plaatsen, en daarna één link aanmaken.
Dus hoe ik dat moet instellen voore alle gebruikers is voor mij een raadsel.

Bedankt.

compuchrisje
5 March 2009, 02:06
Misschien heb je hier (http://vraagbaak.vandale.nl/vista3.html)wat aan?

eekie1
5 March 2009, 10:16
Ik denk het niet want m_schell heeft een niet installeerbare versie.
Als ik m_schell was zou ik mijzelf als gebruiker upgraden naar beheerder, dan ben je van alle gesodomieter af

mschell@7
5 March 2009, 15:01
Oké,.... Het niet dat het zo erg is! maar ik dacht zo zal ik iets bijleren van Windows Vista.
Persoonlijk vindt ik dat je toch als tweede gebruiker met beperkte macht op zijn minst gelijk welk programma kan laten draaien. Als ik bijvoorbeeld mijn zoon de toestemming geef om een of andere software te installeren, moet dat toch kunnen.
één maal administrator code ingeven, en daarna nooit meer. Ten slotte heb ik toch mijn toestemming gegeven.
Wie is eindelijk de baas over zijn eigen computer? Mircrosoft Misschien?

compuchrisje
6 March 2009, 00:03
Dat is een vraag die zich meerdere Windows-gebruikers stellen. En er zijn ook antwoorden op, bv het uitschakelen van die UAC. Als je daardoor echter met malware en conflicten wordt geconfronteerd, kan je Microsoft hiervoor niet meer om hulp roepen.
Al sinds Vista op de markt is gekomen, is het bekend dat vele software (en ook hardware) bestemming prullenmand hebben gekregen. Milieuvriendelijk is het alvast niet, klantvriendelijk al evenmin.
Een tip die ik je wil geven, maar die je met voorzichtigheid moet toepassen is deze (http://www.schoonepc.nl/vista/gebruikersaccountbeheer.html).
Maak voor de zekerheid maar een back-up of image, of op zijn minst een herstelpunt voordat je het doet.

eekie1
6 March 2009, 23:11
Oké,.... Het niet dat het zo erg is! maar ik dacht
Wie is eindelijk de baas over zijn eigen computer? Mircrosoft Misschien?

Bill Gates denkt, dat hij de baas is over jouw computer en wil je daar ook grof voor laten betalen. Als je genoeg studeert, kan je de macht van hem overnemen.
De user account control (uac) heb ik standaard af staan, maar die is niet de reden van je probleem.
De reden is dat je een niet geïnstalleerde versie van de woordenboeken hebt, die je met een truc toch aan de gang hebt gekregen. Hiervoor heb je wel beheerdersrechten nodig. Wat is er op tegen om je de beheerdersrechten toe te eigenen als je toch baas over je computer wilt zijn?

mschell@7
9 March 2009, 01:23
Dat is een vraag die zich meerdere Windows-gebruikers stellen. En er zijn ook antwoorden op, bv het uitschakelen van die UAC. Als je daardoor echter met malware en conflicten wordt geconfronteerd, kan je Microsoft hiervoor niet meer om hulp roepen.
Al sinds Vista op de markt is gekomen, is het bekend dat vele software (en ook hardware) bestemming prullenmand hebben gekregen. Milieuvriendelijk is het alvast niet, klantvriendelijk al evenmin.
Een tip die ik je wil geven, maar die je met voorzichtigheid moet toepassen is deze (http://www.schoonepc.nl/vista/gebruikersaccountbeheer.html).
Maak voor de zekerheid maar een back-up of image, of op zijn minst een herstelpunt voordat je het doet.

Gemakkelijk gezegd dan gedaan, met welk duur programma kan ik een image aanmaken.wat is het verschil dan met een backup?


Oja bedankt voor de tip. Zal het zeker uirproberen

compuchrisje
9 March 2009, 01:27
Acronis True Image is echt niet zo duur hoor, kijk (http://www.boekensoft.com/index.php?p=software&action=detail&id=137293)maar. Maar je moet natuurlijk eerst de software geïntegreerd krijgen. Met een back-up maak je een reservekopie van je systeem en mogelijk ook je opgeslagen data (heb het hier nog niet gedaan omdat ik gewoon steeds een image aanmaak op bepaalde tijden). Een image is het volledige beeld van je installatie, inclusief alle programma's en je documenten.

mschell@7
9 March 2009, 01:30
Bill Gates denkt, dat hij de baas is over jouw computer en wil je daar ook grof voor laten betalen. Als je genoeg studeert, kan je de macht van hem overnemen.
De user account control (uac) heb ik standaard af staan, maar die is niet de reden van je probleem.
De reden is dat je een niet geïnstalleerde versie van de woordenboeken hebt, die je met een truc toch aan de gang hebt gekregen. Hiervoor heb je wel beheerdersrechten nodig. Wat is er op tegen om je de beheerdersrechten toe te eigenen als je toch baas over je computer wilt zijn?

Ik heb een tweede acount aangemaakt met de gedachte dat er ooit wel eens iets misgaat door mijn eigen doen( experminteren). Met een tweede acount kan ik vlugger in mijn geval de laptop vlug terug kan zetten zoals alles nog goed draaide.
Dus als er iets fout gaat! heb ik maar de tweede acount te deleten.
Of heb ik dat verkeerd begrepen?

mschell@7
9 March 2009, 01:34
Acronis True Image is echt niet zo duur hoor, kijk (http://www.boekensoft.com/index.php?p=software&action=detail&id=137293)maar. Maar je moet natuurlijk eerst de software geïntegreerd krijgen. Met een back-up maak je een reservekopie van je systeem en mogelijk ook je opgeslagen data (heb het hier nog niet gedaan omdat ik gewoon steeds een image aanmaak op bepaalde tijden). Een image is het volledige beeld van je installatie, inclusief alle programma's en je documenten.

zijn er nog alternative? Bijvoorbeeld opensource programma"s

eekie1
9 March 2009, 17:55
zijn er nog alternative? Bijvoorbeeld opensource programma"s

Die bestaan wel. Systeem herstel met images is behandeld in computer idee in twee artikelen. Het werkte bij mij met xp, of het ook met vista werkt weet ik niet zeker maar ik denk het wel.
Klik de volgende links:
http://www.computeridee.nl/workshops.jsp?rubriek=1620361&id=1934257
http://www.computeridee.nl/workshops.jsp?rubriek=1620361&id=1934307

De volledige handleiding staat erin. Het is meer werk dan Acronis true image, maar daarvoor is het wel gratis