Volledige versie bekijken : geluidskaart werk niet



gideon
11 February 2009, 16:04
Ik heb een creative geluidskaart en een geluids kaart op het moederbord. Nu kan ik geen geluid afspelen via de geluidskaart van creative, maar wel op die van m'n moederbord. Hoe zorg ik er nu voor dat ik wel geluid kan afspelen via de creative geluidskaart?

Ik had ook iets gehoort dat je bij je bios iets moest doen.
Wie kan me hier bij helpen.

Thanks

namaste
11 February 2009, 17:22
In je bios staat er een instelling aan dat je onboard soundcard inschakeld. (deze moet uitgeschakeld worden)
Best even je boekje van je bios erbij nemen en eens in kijken waar deze instelling staat.

Daarna moet je software matig ook nog eens je creative geluidskaart instellen als standaard. daarvoor moet je eerst de drivers van die creative kaart installeren en daarna in de instelling van windows (bij configuratiescherm en dan geluiden)

Indien je een leek bent en niet goed weet waar je precies moet zijn en wat ik bedoel, vraag je best gedetailleerde stappen over het hoe en wat bij de andere leden (ik heb hiervoor niet genoeg tijd om je verder te helpen sorry)

g_man
11 February 2009, 17:45
Je moet in je BIOS heklemaal niets veranderen. Geluidskaarten kunnen perfect naast mekaar werken. In tegenstelling tot grafische chips, daar mag je maar 1 werkend hebben.
Ik heb zo een onboard én een audigy naast mekaar werkende gehad.

dannyma
11 February 2009, 22:38
Ik heb een creative geluidskaart en een geluids kaart op het moederbord. Nu kan ik geen geluid afspelen via de geluidskaart van creative, maar wel op die van m'n moederbord. Hoe zorg ik er nu voor dat ik wel geluid kan afspelen via de creative geluidskaart?

Ik had ook iets gehoort dat je bij je bios iets moest doen.
Wie kan me hier bij helpen.

ThanksEerst en vraagje hoe heb je die kaart geinstalleerd normaal neemt de laatste geinstaleerde kaart over .
Tweede vraagje heb je voor en vanachter mogelijkheden om geluid te krijgen ?

g_man
11 February 2009, 22:42
Nee, je ziet normaal in je systray 2 icoontjes die je geluid bedienen. afhankelijk van welke kaart je gebruikt, open je de overeenkomstige icoon.
Zoals ik al zei, werken onboard en PCI in dit geval perfect langs mekaar. Je moet nergens iets instellen.

alfons
12 February 2009, 15:26
Welke kaart is het,als je dat weet kun je de daar de drivers ophalen.

gideon
13 February 2009, 15:31
mokay een discussie?!??!

Ik heb het in de bios gevonden dat ik de onboard soundcard moet uitschakelend, maar moet ik nu de creative soundcard software opnieuw installeren?

Ik had namelijk alles al geinstalleerd (dus ook creative) en toen deed alleen de onboard soundcard. In de bios de onboard soundcard uitgezet en toen kon hij geen geluidskaart vinden of zo iets!! Is het dan de bedoeling dat ik even de software opnieuw installeer?

dannyma
14 February 2009, 16:45
Hier moet je de veranderingen doen en niets anders ;).
http://img27.imageshack.us/img27/1138/20090214154359tr7.png

gideon
15 February 2009, 11:22
daar ben ik ook geweest, maar daar geeft hij alleen de onboard soundcard aan niet de creative

Trijntje
15 February 2009, 22:36
Kun je in apperaatbeheer, de onboard soundcard niet opzoeken, aanklikken en vervolgens uitschakelen.
En dan de nieuwe kaart opnieuw installeren.

gideon
22 February 2009, 20:24
Sow probleem opgelost. Ik heb van beide geluidskaarten alle software daarom heen verwijderd. Vervolgens via de bios de onboard soundcard uitgezet. Daarna de creative soundcard drivers en software geinstalleerd en nu doet hij het. Achteraf stond dit ook in de help omschreven van de creatiev software.

D