Volledige versie bekijken : Wel internet thuis, niet op kot.



Jons
13 February 2009, 20:26
Hallo,

deze week werkte mijn internet op kot niet (terwijl het de rest vh schooljaar wel gewerkt heeft).

-Hij vond het netwerk wel, maar enkel lokaal, geen internet.
-Met een andere laptop lukte het wel.
-Vanalles geprobeerd, netwerk vernieuwen, resetten, netwerkkaart herinstalleren,... niks hielp.

Hieruit besloot ik dat het aan mijn laptop lag en wilde ik hem thuis formatteren (wist niet wat anders nog te doen, heb alle fora al afgeschuimd).
Maarrr....nu ben ik terug thuis en hier doet mijn laptop het perfect op internet!
Het ligt dus aan de combinatie van mijn laptop met het internet op kot?

Kan iemand me hier alsjeblief mee helpen? Want nog een week zonder internet zie ik echt niet zitten. :) (heb btw nog niet geformatteerd, dat blijft laatste optie).

alvast bedankt.

jns

specificaties:
-thuis: telenet expressnet
-kot: kotnet?
-laptop: Medion Akoya MD96970; 3GbRam, 320Gb HD, 2 GHz intel centrino
-netwerkadapter: Realtek RTL8101 Family PCI-E Fast Ethernet NIC (NDIS 6.0) # 2
-OS: vista home premium

arthurke
13 February 2009, 21:12
Probeer eens de modem 1 minuutje uit te schakelen en dan weer in te schakelen

Baloeke
13 February 2009, 23:31
Hebben andere kotbewoners ook problemen om op internet te komen?

Jons
16 February 2009, 08:56
Andere bewoners hebben geen enkel probleem. Heb nu een systeemherstel gedaan en internet werkt weer. Zodra ik opnieuw opstart werkt het niet meer. Er is dan slechts 1 ding geïnstalleerd: windows update.
Zou het hieraan kunnen liggen, want zodra ik het systeem herstel naar de periode van voor de updates werkt internet weer normaal.

Trijntje
16 February 2009, 13:12
Je zit met policies op je netwerkverbinding. Je probleem is dat de DNS server van thuis ingegeven staat en van je router, met andere woorden, op die manier kan je op je kot nooit surfen.

Doe navraag op bij de kot eigenaar hoe je daar het IP adres van je router kan laten invoegen als bijkomende DNS server indien ze die vast ingegeven hebben. Dan is het probleem opgelost.

En heeft hij dezelfde provider als bij je thuis ?

PeterN
16 February 2009, 13:31
Je zit met policies op je netwerkverbinding. Je probleem is dat de DNS server van thuis ingegeven staat en van je router, met andere woorden, op die manier kan je op je kot nooit surfen.

Normaal zet je alles op automatisch verkrijgen van ip en dns, juist om die problemen te voorkomen;)

Aangezien het na de update niet meer werkt lijkt het me meer dat je in die richting moet zoeken... Kijk eens na over welke update het gaat?

Trijntje
16 February 2009, 13:40
Zone alarm gebruikers kampen vaak met dit update probleem.
Als je die hebt KIJK DAN EENS HIER (http://support.bluemedicine.be/mybb/thread-2349.html)

filip
16 February 2009, 21:10
Jons , wat men hier allemaal schrijft klopt als een bus en formateren hoef je niet te doen, wat je kan proberen als extra voor je gemak, telkens je gaat verhuizen met je laptop , je netwerkverbinding verbreken, op je nieuwe adres laat je het terug instellen dan zal hij alles opnieuw opzoeken en instellen, indien je hiermee geholpen bent kan je gewoon een snelkoppeling maken op je bureaublad.

Ik had laatst ook probs met internet reden een update, heb jij deze geinstalleerd ?

http://www.minatica.be/showpost.php?p=442969&postcount=1

groeten.

Jons
22 February 2009, 23:25
Het ligt inderdaad aan de updates. Er zijn er twee tegelijkertijd geïnstalleerd en rara...
"Defenition update for windows defender - KB915597 (defenition 1.51.768.0)" is erbij (samen met "KB951847 Microsoft.NET Framework 3.5 Service Pack 1 en .NET Framework 3.5 family Update x86" dewelke ik ook nog niet geïnstalleerd heb)
Maar ik veronderstel dat het dus aan die eerste (voor defender) ligt omdat filip hier ook problemen mee had.
Is het eigenlijk niet nadelig om zonder deze update verder te gaan?

mvg

PeterN
22 February 2009, 23:57
Het is een definitie bestand van defender, een update om de laatste malware te detecteren. Ik weet niet als er ondertss al weer een nieuwer definitie bestand uit is van defender? Deze bestanden worden immers geregelg geupdate om de laatste beveiliging te bieden.
Zelf heb ik defender in vista al lang afstaan daar ik een antivirus heb met firewall en malware protectie. Een pc dient om op te werken en spijtig genoeg kunnen we niet meer zonder antivirus/malware maar ik wil mijn pc niet volstouwen met programma's die mijn pc enkel vertragen en clean houden. Mijn werk moet gedaan worden en met een beetje goed surfgedrag en een minimaal aantal soft voor bescherming kom je er ook. Veel van die dingen heb je zelf in de hand: surf en klik gedrag, regelmatige backup en levensbedreigende info niet op je pc zetten :D

Jons
23 March 2009, 00:33
Het probleem doet zich nu al weken niet meer voor...
Bedankt voor jullie hulp.
Mag een slot op.

mvg

J.