Volledige versie bekijken : Nieuw Systeem



EmHe
14 February 2009, 18:19
Hallo

Mijn excuses dat ik hier zomaar kom binnenvallen op het forum, zonder mij voor te stellen enzo, maar ik wil al meteen iets vragen ;)
Ik ben van plan om een nieuw systeem aan te schaffen. Het is wel de eerste keer dat ik er een zelf heb samengesteld. En om zeker te zijn wil ik mijn configuratie eens posten, voor als er misschien opmerkingen zijn.

http://i42.tinypic.com/s27kav.jpg

De pc wordt gebruikt voor spelletjes(maar geen zware) en video bewerking.
Hier komt ook nog een geluidskaart (Creative X-FI Extreme Music) bij, uit mijn huidig systeem.

Groetjes, EmHe

Keystroke
15 February 2009, 13:41
Alles lijkt in orde. Je zal er ongetwijfeld veel plezier uit halen. :good:

En welkom op het forum. :)

carl
15 February 2009, 14:40
Vooraleerst welkom op het forum :D

Nu enkele opmerkingen overe de configuratie; ik zie dat je niet voor de nieuwere i7 reeks gaat, zij het voor de hogere prijs of omdat je het gewoon niet nodig hebt, ik weet het niet.
Als tweede: je zegt dat je af en toe "niet-zware" games gaat spelen, maar je zit wel met een high-end videokaart. Hier zou je nog 100-150 euro van de kostprijs kunnen afschelpen. (Dat verschil zou je kunnen investeren in een upgrade naar i7 systeem met DDR3 geheugen, of gewoon in je zak steken.)
Voor de rest niets op aan te merken, dat wordt een mooi systeempje.

Niels
15 February 2009, 15:40
DDR3 is (nog) errug duur atm.. kun je beter even wachten, dat gaat dit jaar populairder worden --> goedkoper dus..

- Niels

EmHe
15 February 2009, 21:09
Ok bedankt allemaal. Ik kan inderdaad nog wel een tijdje wachten met de aankoop. Want ik zit nog met een redelijk goed systeem. Het wordt wel veel gebruikt voor games, (semi-professioneel CS:S), maar ik dacht daarom toch nog een deftige kaart te steken. En ook voor de video bewerking (after effects enzo), Wat ik in de toekomst meer ga doen.
Misschien nog even wachten en dan voor de I7 gaan ja.

Verdere commentaar toegestaan natrlk ;)

Joee!

Niels
15 February 2009, 22:30
Het gaat momentaal heel sneel allemaal, vooral met Core i7 --> DDR3 moederborden en alles.. en SSD's heb je dan ook nog.. Als je kunt wachten tot sept-2009 --> richting 2010 denk ik dat er een hoop veranderd is en je DDR3 ook goedkoper kunt krijgen :)

- Niels