Volledige versie bekijken : Uitsluitend detailweergave in één map



De Hulk
15 February 2009, 02:51
Ik wil in één map met de bijbehorende submappen een constante weergave 'details'. De andere mappen dus niet.
Voorbeeld:
Gemengde map met foto's C:\foto > 'weergave vrij'
C:\document > weergave details
C:\document\hypotheek
C:\document\gezondheid
deze dus uitsluitend en vaste instelling details. Hoe kan ik dit bereiken?

peenif
15 February 2009, 08:36
Open die map, zet die in weergave op details en sluit dan die map met Ctrl + X.

De Hulk
15 February 2009, 15:46
peenif, weet je zeker dat dit geen gevolgen heeft voor de weergave op andere mappen? Ik heb namelijk mijn e: schijf onderverdeeld in zeg maar 60 mappen en enkele bevatten duizenden mappen die wel altijd openen in de juiste weergave. Als deze wijzigen in de weergave is de ramp niet te overzien. Dus ik wil geen risico nemen. Kan ik op internet nog iets vinden over jouw oplossing. Overigens gefeliciteerd met je duizendste bericht. :good:

peenif
15 February 2009, 18:02
Bij mij werkt dit perfect hoor - indien U twijfels hebt kunt U beter afwachten op nog een andere repliek. Trouwens mocht er iets mislopen kunt U onder Extra > Mapopties > Weergave alle mappen herstellen.

Kijk hier eens : http://www.pcleek.com/200805161740/windows-xp/wist-je-dat/map-weergave-permanent-wijzigen-met-windows-xp.html

Oh ja bedankt voor de felicitaties.

compuchrisje
15 February 2009, 19:46
Zolang je niet aangeeft dat dit moet toegepast worden op alle mappen, zal het enkel bewaard worden voor deze bepaalde map. Je kan zo tot een 400-tal specifieke instellingen voor mappen vastleggen, daarna begint Windows dement te worden :D

De Hulk
15 February 2009, 20:34
Ja, dat laatste zei ik ook tegen de helpdesk-medewerker en toen werd ie kwaad. Ik zei, moet je opletten als ik kwaad word. :D:D:D

Ik heb DWORD sleutel/waardes BagMRU Size toegevoegd aan ...\Shell en ...\ShellNoRoam deze stonden er niet. Dus ook geen 400 te vinden?

peenif
16 February 2009, 01:27
Ik gaf U een eenvoudige oplossing .................................................. .........succes.

De Hulk
16 February 2009, 01:43
Van de optie Ctrl + X heb ik geen bevestiging gekregen, ik heb je wel om nadere info gevraagd. Ctrl + X staat wel bekend als knippen/plakken.

Extra > Mapopties > Weergave alle mappen herstellen.
Helaas als je dit doet is het te laat, heb ik al eens meegemaakt. Nu weet ik ook hoe dit komt, Windows XP onthoudt standaard de instellingen van 400 mappen. Die kun je dan herstellen.