Volledige versie bekijken : luidspreker & headset werken tegelijk



zakaria
19 February 2009, 22:29
hey

gisteren wou ik mijn headset uitproberen door ze in de pc te steken
er kwam geluid uit myn headset maar ook uit de ingebouwde luidspreker

nu wou ik vragen
is er niet iets dat er voor zorgt dat ofwel de luidspreker ofwel de headset werkt

mvg

Nijntje666
19 February 2009, 22:41
Hoi zakaria,

Dit moet regelbaar zijn in je configuratiescherm > Geluiden. Iets in die richting, ik heb Business Engels. Probeer er is bij Geluiden naar te zoeken dat je een apparaat kunt selecteren. Bij mijn vista business kan ik zeggen welk *kanaal* ik wil gebruiken om mijn geluid doorheen te sturen.

carl
19 February 2009, 23:49
Indien je het niet vind in het configuratiescherm:
in 99% vande gevallen zal je vanonder rechts in de taakbalk in de 'system tray' een icoontje terugvinden van realtek, intel audio, creative audio. Hiermee kan u meestal een handig overzichtsscherm oproepen met alle nodige instellingen.

PS: indien de headset op usb of bluetooth is moet u inderdaad bij de instellingen voor audio apparaten een 'standaard afspeelapparaat' instellen.

zakaria
22 February 2009, 23:35
ff voor de duidelijkheid

geluid werkt wel maar alleen als ik er een headset insteek (geen usb) werkt de ingebouwde luidspreker en de headset tegelijk

ik heb ook geen drivercd dus dat is ook geen oplossing

compuchrisje
22 February 2009, 23:51
Als ik de knop voor mijn geluidsboxen niet uitdraai, spelen deze ook nog als ik de headset inplug, maar meteen krijg ik dan de audio-configuratie voorgeschoteld om eventueel automatisch of handmatig over te schakelen van het éne naar het andere. Wat kan je in je hardware configuratie terugvinden over welk audiosysteem je beschikt?

zakaria
23 February 2009, 00:00
Als ik de knop voor mijn geluidsboxen niet uitdraai, spelen deze ook nog als ik de headset inplug, maar meteen krijg ik dan de audio-configuratie voorgeschoteld om eventueel automatisch of handmatig over te schakelen van het éne naar het andere. Wat kan je in je hardware configuratie terugvinden over welk audiosysteem je beschikt?
kan dat dat ik over geen enkele audiosysteem beschik

want ik heb de driver van het internet gehaal omdat ik geen drivercd had
is een 2dehands pc

Y-Ssin
23 February 2009, 01:01
normaal zie je ergens rechts vanonder je driver staan voor je luidsprekers, probeer daar eens je hoofdtelefoon als stanaard audio-device te zetten

zakaria
23 February 2009, 14:33
normaal zie je ergens rechts vanonder je driver staan voor je luidsprekers, probeer daar eens je hoofdtelefoon als stanaard audio-device te zetten

ik heb wel een driver, maar niet zo'n programma waar je zo instellingen kunt wijzigen

Y-Ssin
24 February 2009, 21:04
ik heb wel een driver, maar niet zo'n programma waar je zo instellingen kunt wijzigen
Dan heb je twee mogelijkheden:
Ofwel vindt je gwn dat programma vr de instellingen te wijzigen niet
Ofwel heb je een zeer slechte driver uitgekozen, en in dat geval moet je een betere zoeken, ik raad aan dat je dit doet met het programma DriverMax, die kun je vinden bij de downloads van deze site. Het programma zoekt ook ineens naar de nieuwste drivers voor al je hardware, in jouw geval voor de geluidskaart. Maar voor je nieuwe drivers installeert zou ik eerst via drivermax een backup rar bestandje maken van je huidige drivers, mocht er iets verkeerd lopen