Volledige versie bekijken : texture omzetten naar zilver look



flossie-spottie
20 February 2009, 10:40
Weet iemand hoe ik een texture (of background) kan omzetten zonder de pattern te verliezen? ik wil een zilverachtige, beetje chrome texture maken, mag blinkend zijn maar hoeft niet echt, de textuur (pattern) moet wel blijven bestaan maar ik wil het zilverkleurig krijgen.. Kan iemand me helpen aub? Hoe doe ik dat, ik vind veel tutorials hoe ik tekst zilver kan maken maar dat is niet wat ik nodig heb...

minQkel
20 February 2009, 12:15
MISSCHIEN eerst Effecten > Textuureffecten > Bosseleren en daarna zilver maken? :P

peenif
20 February 2009, 12:31
In photoshop zou ik dit zo doen : kies uw kleur en stel dit in als voorgrondkleur, vul nu uw pattern met de buckettool maar de modus op 'color' met de opacity kan je eventueel nog verfijnen indien je op een laagduplicaat werkt - met deze donkere textuur als de uwe zal dit echter moeilijk gaan denk ik vermits zilver een heel lichte tint is.

Een andere mogelijkheid is uw laag met de textuur dupliceren, vullen met de gewenste kleur en de blend modus van de laag veranderen naar linear of vivid light - even proberen wat er U het best bevalt.

Succes