Volledige versie bekijken : laptop vindt desktop niet



mschell@7
20 February 2009, 21:41
beste mensen

het probleem! Ik probeerde een netwerkje bij een kennis, aan te maken tussen een desktop en een laptop.

Normaal gezien volg ik deze procedure : Van de laptop, zoek ik naar het ip adres van de desktop, die ik eerst opgevraagd heb via Ipconfig.(op de desktop).
Helaas vind de laptop het opgegeven ipadres niet, wat ik ook maar probeerde.
Dan maar eens geprobeerd om de laptop te vinden via de desktop uiteraard met het ipadrs van de laptop!!. zonder resultaat.

Vraag : Zou het kunnen dat ik geen van beide computers vindt omdat ze alle beide draadloos zijn?, bv: desktop rechtstreek verbonden met een LAN.
Moet een van de computers verbonden zijn rechtstreeks met de kabel (router).
Is er een alternatiev?,zoja de welke.
Ik heb deze middag 3 uren bezig geweest, heb de desktop ook eens rechtreeks met de telenet modem verbonden maar helaas zonder resultaat! wat ik verkeerd doe weet ik niet.
Ping? heb ik nog niet gedaan! een weet eigenlijk niet hoe ik dat moet uitvoeren.
Ik heb van beide computers " Laptop en desktop" een afdruk via ipconfig.
Mischien wordt jij daar wijzer van.zie bijlage :
Zou je zo vriendelijk willen zijn om deze eens te bekijken aub.
Voor alle duidelijkheid.

draadloos Modem d-link van telenet.be die is verbonden met de modem van telenet- tv.
Alles is oorspronkelijk bij telenet aangekocht .

De desktop is draadloos verbonden met een usb ontvanger. en heeft een internetverbinding.deze was al zo ingesteld en daar heb ik geen enkele wijziging aangebracht.
het gaat over een beveiligd netwerk (dus key nodig)

De laptop ook draadloos en heeft ook internet verbinding. die heeft automatisch een netwerk gevonden, op de gevonden netwerk heb ik dan een verbinding kunnen maken, na-dat ik het het netwerk key toegevoed heb.( de zelfde van het desktop)

Ik ga er vanuit dat alle twee computers met de zelfde key verbonden zijn met de modem.
Want het is nog steeds het netwerk key die telenet meegegeven geeft met het ganse telenet packet.

PeterN
20 February 2009, 22:44
Draadloos heeft hierbij niets te maken;)

Als ik naar de bijlage kijk zie ik aan de ip adressen dat ze die krijgen van telenet en niet van een router. Je zit bijgevolg niet met een thuisnetwerkje.

Kakel van telenet komt binnen, gaat naar de telenet modem. Vandaaruit vertrekt hij naar het kastje wat jij 'dlink' noemd. Vandaaruit gaat het draadloos naar beide pc's?
Waarschijnlijk staat er geen router maar een switch. Kan je het juiste type dlink opgeven?

mschell@7
21 February 2009, 00:36
Goedenavond peter

Ik ken niet de type van de d-link bakjes. ( zit momenteel niet bij de mensen wwar het probleem zich voordoet
Misschien kan dit wat duidelijkheid bieden.

Telenet
1 . één zwarte bak waarop een bakje is aangesloten (D-link) met een Blauw label.4 zonder antenne.
2. Op het bakje met blauw label, is er één andere bakje aan gesloten, met een roze label, deze heeft een antenne.

Als je spreekt dat er waarschijnlijk geen router maar een switcher geplaatst is ! hoe kan ik dan een netwerk opstellen?, is dat misschien weer een optie die je moet nemen bij telenet ofzo.

Alvast bedankt voor je vlugge reactie
Prettig weekend en carnavalfeesten.

mschell

PeterN
21 February 2009, 00:41
Op het moment krijgt iedere pc een ip van telenet.
Met een router krijgt de router 1 ip van telenet aan de publieke zijde (internet). Aan uw lokale zijde (thuisnetwerk), is het de router die de ip's verdeelt.

Blauwe en roze labels zeggen me niks maar mss Pilote wel die dichter bij telenet staat :D

mschell@7
21 February 2009, 00:49
Heb de mensen een sms gestuurd met de vraag om de type en details van hun installatie telenet naar mij te sturen.
Misschien morgen meer nieuws.

toch bedankt voor bereidheid en hulp

mvg

mschell

Pilote
21 February 2009, 15:49
Aan de bijlage te zien staan de subnetmasker niet gelijk. Dus kunnen ze niet communiceren met elkaar.
De bakjes zijn het volgende 1 bakje met 4 poorten is de switch.
Bakje met de antenne is de accesspoint.

Best is eerst eens de subnetmaskers gelijk zetten.

Het is geen probleem dat de beide draadloze verbinding hebben.

mschell@7
21 February 2009, 16:33
Hoi beste Pilote

Hoe kan ik de Subnetmasker gelijk zetten?
Graag stap voor stap uitleg.
Ik ben betreft netwerk met telenet echt een leek, maar zou het toch de mensen met het probleem willen helpen.
Zo doende zo leer men !!

In afwacht, groet ik je vriendelijk

Mschell