Volledige versie bekijken : Mcafee



alfons
21 February 2009, 17:46
Wil mij "Mcafee-total"aankopen,want die ander gratis spullen,zoals Avast,avg,spywrare dokters enz werken wel maar het duurt te lang.
Wie kan mij daarover iets vertellen van Mcafee-total,of is dat weer weg gesmeten geld ?

Trijntje
23 February 2009, 13:24
Wat een goeie virusscanner is, dat is voor iedereen verschillend,
Stel, je wilt absoluut de beste bescherming voor je PC het enige wat je over de 2 producten weet is dat de ene 50 euro kost en de andere 100 euro
Men koopt dan vaak de duurste en denkt dan ook nog eens dat het goed is, logisch iets waarvoor je veel voor hoeven betalen, waardeer je vaak meer, maar misschien is het product van 50 euro wel beter maar men heeft ook geen idee.

Naast betaalde antivirus pakketten (die meestal erg duur zijn en waar je soms elk jaar weer een update van moet kopen) zijn er ook genoeg gratis alternatieven te vinden, die vaak minstens even goed werken.
Ondermeer deze hebben mijn voorkeur:

1. AVG Anti-Virus Free Edition 8.0.1
2. Avast Home Edition 4.8.1201.80611
3. Avira AntiVir Personal - Free Antivirus 8
4. PC Tools AntiVirus Free Edition 4.0

Maar bedenk dat alle virusscanners voor en nadelen hebben.
Een nadeel is dat ze allemaal hebben je systeem iets vertragen.
Een ander advies gebruik nooit twee virusscanners op 1 systeem.

alfons
23 February 2009, 17:37
Ja maar mcafee-totoal,heeft alles aan boord.:wall:

Trijntje
23 February 2009, 18:08
Ik ontken ook niet dat mcafee-total goed is zeker de moeite waard
maar ik vind het nogal prijzig.
Maar er zijn gratis scanners die hun werk ook erg goed doen.

compuchrisje
23 February 2009, 18:20
Ik weet ook ondertussen al dat het flink zoeken is, wat wél en wat niet goed is voor je systeem. Ooit was Norton zowat de enige die wereldwijd de anti-virusmarkt overheerste, maar mettertijd kregen ze de stempel: sloom en systeemvertragend, té zwaar. Ik heb ook McAfee een tijd gebruikt, proefversie voor enkele maanden en dan nog maar es een nieuwe versie van Norton die pc-vriendelijker zou zijn. Noppes. Dus àls een anti-virusprogramma toch beslag legt op een stuk van je pc, vond ik dat betalen voor extra hinder niet zozeer hoefde. Op de desktop draait nu de nieuwste AVG-free; met de goeie instellingen is dat enkel op sommige momenten een hinder (ik krijg dus de scan on boot maar niet uitgeschakeld zodat opstarten een geduldwerkje is). Scannen laat ik maar om de 2 weken doen, updaten elke dag. Beslis ook zelf welke mappen er moeten gescand worden; de mappen die nagenoeg onveranderd blijven hoef je niet aan te vinken.
Op laptop staat dan Avira-free, en eerlijk gezegd, die is lekker lichtvoetig en tot nog toe is er nog niks schadelijks binnen geslopen, wat ik van AVG niet meteen kan zeggen.
Avast heb ik dan op de pc's van de kinderen gezet, omdat die het makkelijkst te 'temmen' is.
Met betalende software zit je makkelijker met een kater, omdat je er je centen hebt bij neergelegd. Met freeware AV-progs schakel je zonder meer over.